کد خبر: ۷۵۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 30
شفا آنلاین>سلامت>متاسفانه بسیاری از افراد از جمله برخی از متخصصان در خصوص بی تاثیر بودن حجام اظهارات زیادی را بیان می‌کنند، در حالیکه این اظهارات غیر علمی است.
به گزارش شفا آنلاین،سعید کاظمی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: حجامت به روش خاصی از خون گیری اطلاق می‌شود که جهت درمان بعضی از بیماری‌ها و نارسایی‌ها به کار می‌رود و در بسیاری از موارد این نوع درمان‌ها قطعی است.

وی با بیان اینکه حجامت دارای سابقه تاریخی حدود هفت هزار سال بوده و در روایات امامان و پیامبران نیز به آن اشاره شده است، تصریح کرد: حجامت در طب سنتی نیز به عنوان رکن درمان به حساب می آید و بسیاری از کشورها نیز از این روش به طور گسترده بهره می‌گیرند.

کاظمی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از افراد جامعه از جمله برخی از متخصصان در خصوص بی تاثیر  بودن حجامت اظهارات زیادی را بیان می‌کنند، در حالیکه این اظهارات غیر علمی و ناشی از بی اطلاعی از اثرات و فواید حجامت است.

وی گفت: بسیاری از تحقیقات نشان دهنده تاثیر قطعی حجامت در درمان فشار خون بالا، چربی خون بالا، غلظت خون، افزایش اوره، سکته قلبی و مغزی، جوش‌های پوستی، میگرن، درد بدنی، درد سیاتیک و درد‌های کمر است.

کاظمی با اشاره به نقش حجامت در پیشگیری از بیماری‌ها، یادآور شد: در واقع بیشترین کاربرد انواع حجامت در بعد پیشگیری از بیماری‌ها است و با مکانیسم‌های مختلفی از جمله تنظیم ترکیبات بیوشیمی و هورمونی خون و تنظیم سیستم اعصاب خودکار بدن، موجب پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در واقع باید گفت که کاربرد اصلی حجامت در بعد پیشگیری از ده‌ها نوع بیماری است، ضمن اینکه تاثیر درمانی این روش نیز از لحاظ علمی ثابت شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: