کد خبر: ۷۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 30
شفاآنلاین:سلامت>درمان>مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت:هم اکنون 175 هزار لیتر پلاسما توسط سازمان انتقال خون و 140 هزار لیتر توسط بخش خصوصی تامین می شود.
به گزارش شفا آنلاین : علی اکبر پور فتح الله در نشست با اعضای کانون بازنشستگان این سازمان افزود : پلاسمای مورد نیاز برای رسیدن به خودکفایی 600 هزار لیتر در سال است.
وی خاطر نشان کرد:این سازمان بسته سیاستی ترسیم کرده است که در آن دو پالایشگاه با ظرفیت پالایش 450 هزار لیتر فعال شود تا در سه سال آینده از نظر تولید داروهای مشتق از پلاسما به خودکفایی برسیم.
وی افزود: هم اکنون 210 مرکز فعال انتقال خون وجود دارد و در75 شهرفرآوری خون صورت می گیرد که این کار نه با سیاست های سلامت خون سازگار است نه با اقتصاد انتقال خون به همین دلیل در صددهستیم مراکزی که زیر 20 هزار واحد در سال خونگیری دارند تعطیل شود.
پور فتح الله اضافه کرد : برنامه سازمان انتقال خون این است که با حفظ آمار اهدای خون مدیریت مصرف خون بیمار، گسترش انتقال خون بیمارستانی و برقراری مدیریت خون بیمار و ذخیره آن مصرف خون را بهینه سازی کند و در آن صورت حفظ همین آمار کافی خواهد بود.
از مرداد سال 1393تا خرداد ماه سال جاری 5میلیون 71هزارو 579نفر به مراکز انتقال خون برای اهدای خون خود مراجعه کردند که از این تعداد 981هزارو 607نفر از اهدای خون معاف شدند ودر مجموع 4میلیون و 89هزارو 972نفر خون اهدا کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: