کد خبر: ۷۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 30
شفا آنلاین>تغذیه>خیلی از متخصصان معتقدند که تخم مرغ یک غذای کامل است،‌ با این‌که یک تخم مرغ بزرگ فقط ۷۲ کالری دارد.
به گزارش شفا آنلاین،خیلی از متخصصان معتقدند که تخم مرغ یک غذای کامل است،‌ با این‌که یک تخم مرغ بزرگ فقط ۷۲ کالری دارد. سفیده و زرده تخم مرغ با همین مقدار کالری کم، در کنار هم حجم کاملی از ویتامین‌های مهم، چربی‌های سالم، مواد معدنی و مواد مغذی دیگر را به شما ارائه می‌کنند. 

تخم مرغ‌ها حاوی ترکیب مفید و فوق‌العاده‌ای از اسید چرب امگا۳، روی، ویتامین‌های B، ید و مواد مغذی هستند که در کنار هم می‌توانند به‌خوبی با خستگی مبارزه کنند و خلق‌وخوی بد را تغییر دهند.

تخم مرغ‌ها یکی از بهترین منابع غذایی طبیعی هستند که کالری کمی دارند ولی در عین حال حاوی پروتئین‌هایی هستند که از عضلات محافظت می‌کنند و سیستم عضلانی بدن را تغذیه می‌کنند. حتی ویتامین B۱۲ تخم مرغ به توانایی انقباضی عضلات کمک زیادی می‌کند.

بر اساس نتایج مطالعات اخیر، خانم‌هایی که با خوردن تخم مرغ، میزان بیشتری کولین به دست می‌آورند، ۲۴ درصد کم‌تر ممکن است که مبتلا به سرطان پستان شوند. در واقع یک تخم مرغ نسبتا بزرگ، حدود ۳۰ درصد نیاز روزانه بدن به کولین را تامین می‌کند. توجه کنید که بخش اصلی کولین در زرده تخم مرغ قرار دارد و نباید زرده تخم مرغ را از رژیم غذایی حذف کنید.

به نظر بعضی از محققان،‌ افراد چاقی که از تخم مرغ حداقل برای ۵ بار در هفته به‌عنوان صبحانه استفاده می‌کنند، ۶۵ درصد وزن بیشتری کم می‌کنند. حتی مطالعات اخیر نشان می‌دهند که خوردن تخم مرغ به‌عنوان صبحانه باعث می‌شود که در طول روز غذاهایی بخوریم که کالری کم‌تری داشته باشند. 

کولین تخم مرغ کمک می‌کند تا حافظه انسان‌ها بهتر عمل کند. در واقع، این ماده از طریق افزایش آزاد کردن استیل‌کولین که نوعی انتقال‌دهنده عصبی است، به مغز کمک می‌کند تا اطلاعات را بهتر ذخیره کند و بهتر به یاد بیاورد. جالب است بدانید آن تخم مرغ‌هایی که طبیعی به دست می‌آیند حتی اسید چرب امگا ۳ بیشتری دارند که به تقویت مغز کمک زیادی می‌کند. این تخم مرغ‌ها حتی ویتامین E بیشتری دارند که به نظر متخصصان از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.
تخم مرغ‌ها سرشار از نوعی آنتی‌اکسیدان‌ها قوی به نام لوتئین و زیگزانتین هستند که به دفع دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک می‌کنند. برای برخورداری از این مزیت ویژه، حتما زرده تخم مرغ را بخورید. برای بیشتر کردن این تاثیر حتی می‌توانید از کلم‌پیچ و اسفناج در کنار تخم مرغ استفاده کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: