کد خبر: ۷۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 29
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با گذشت 14 ماه از آغاز برنامه 8 گانه دستاوردهای خوبی داشتیم که ضمن حفظ دستاوردها با قوت برنامه را ادامه می‌دهیم.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت افزود:از آغاز طرح تحول سلامت 9 میلیون نفر فاقد بیمه دارای بیمه‌ سلامت شدند و تحت پوشش قرار گرفتند، در پی این 14 ماه پوشش بیمه سلامت به 95 درصد رسید.
 
وی در خصوص کاهش ارجاع بیماران اظهار داشت: با اجرای طرح تحول سلامت کاهش ارجاع بیماران از داخل بیمارستان به خارج از بیمارستان را برای تهیه داروها، لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی داشته‌ایم و در بیمارستان‌ها با 190 قلم کالای مصرفی و 250 عدد تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها رسیده‌ایم. همچنین ارجاع بیماران که در گذشته بسیار زیاد بوده در حال حاضر از 100 درصد به حدود 3 درصد رسیده که امیدواریم در چند سال آینده به صفر برسد و بیماران برای تهیه دارو ، لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان ارجاع نشوند. 

دکتر آقاجانی در ادامه افزود: قیمت لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی مورد استفاده در بیمارستان ها و مراکز پزشکی با شروع این طرح 42 درصد کمتر شده و این امر باعث جلوگیری از هدر رفت منابع شده است.
 
وی در بحث کاهش فرانشیز اذعان داشت: در طرح تحول سلامت به کاهش فرانشیز توجه بیشتری شده که باعث شده هزینه پرداختی از سوی بیماران در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی کاهش یابد. با شروع طرح این حدود 9 میلیون نفر در بیمارستان‌ها بستری و از این خدمات بهره بردند که در نهایت منجر به پرداخت هزینه کمتری شد و این کاهش پرداخت هزینه در شهرها 6 درصد و در روستاها 3 درصد است. 

معاون درمان وزارت بهداشت در راستای سیاستهای جمعیتی افزود: بر اساس سیاست‌های جمعیتی ابلاغی بعد از 20 سال میزان سزارین‌ را کاهش دادیم. در سال 93 این رقم ، 5.5 درصد میزان سزارین را در کشور نشان می‌دهد. 

وی همچنین ادامه داد: تعداد 548 هزار زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان‌های دولتی وزارت بهداشت انجام شده که مرگ و میر مادران و نوزادان در آن کاهش یافته است.
همچنین تعداد سزارین در کل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی از 56 درصد به 50 درصد کاهش یافته است. 

وی در پایان افزود: در جهت افزایش ارتقا کیفیت زایمان طبیعی برنامه ریزی را برای گسترش 366 بلوک زایمان انجام دادیم و امیدواریم هزار و 100 بلوک زایمان ایجاد کنیم تا اینکه کاهش عفونت‌های بعد از زایمان را داشته باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: