کد خبر: ۷۵۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 29
شفا آنلاین>سلامت>دیناروند گفت: پاکسازی کامل باشگاه‌ها از مکمل‌های ورزشی غیر مجاز ممکن نیست و اگر می‌توانستیم این کار را انجام دهیم تا به حال انجام شده بود.
به گزارش شفا آنلاین،رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص پاکسازی باشگاه‌های ورزشی از مکمل‌ها بیان کرد: پاکسازی و جمع‌آوری کامل مکمل‌های ورزشی بسیار مشکل است و ما نمی توانیم چنین کاری را انجام دهیم.

وی در ادامه افزود: ما هیچ وقت اعلام نکردیم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم بلکه عنوان کردیم که برای کمک به وزارت بهداشت در این خصوص آماده هستیم.

دیناروند با تاکید بر اعلام همکاری با وزارت بهداشت و فدارسیون ورزش و جوانان عنوان کرد: با وجود این همکاری می‌توان کاری کرد تا مربیان و ورزشکاران به مکمل‌های ورزشی مورد تائید دسترسی داشته باشند تا دیگر نیازمند قاچاق و استفاده از کالاهای تقلبی نباشد.

وی ضمن خطرناک خواندن مکمل‌های غیر مجاز اظهار کرد: اگر می‌توانستیم مکمل‌های غیر مجاز را جمع‌آوری کنیم تا به حال این کار را انجام داده‌ بودیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو راجع به مصرف غیر مجاز الکل نیز اذعان کرد: الکل به عنوان مصرف طبی و دارویی، مجاز است و این مجوز از طریق سازمان غذا و دارو داده می‌شود اما متاسفانه در کشور موارد سوء استفاده و غیر شرعی الکل دیده می‌شود.

وی ادامه داد: قاچاق مشروبات الکلی در کشور وجود دارد اما در صورت مشاهده، به شدت با آن برخورد می‌شود این برخورد نباید کار امنیتی و انتظامی باشد بلکه باید از طریق فرهنگ‌سازی در این راستا اقدام کرد.

دیناروند در پایان خاطر نشان کرد: الکل یکی از بزرگترین معضلات سلامت در دنیاست. اما خوشبختانه این مشکل در کشور ما و سایر کشورهای اسلامی کمتر دیده می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: