کد خبر: ۷۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 03
شفا آنلاین>سلامت جنسی >روانشناسی>شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در زندگی مشترکتان موضوعی باعث آزارتان شده باشد و از آن ناراحت شده باشید. در این مواقع چه کار خواهید کرد؟ آیا سکوت می کنید و حرفی نمی زنید؟ یا با لحنی تند، ناراحتی تان را به زبان آورده و آن را بروز می دهید؟
به گزارش شفا آنلاین،شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در زندگی مشترکتان موضوعی باعث آزارتان شده باشد و از آن ناراحت شده باشید. در این مواقع چه کار خواهید کرد؟ آیا سکوت می کنید و حرفی نمی زنید؟ یا با لحنی تند، ناراحتی تان را به زبان آورده و آن را بروز می دهید؟
 
هستند کسانی که هنگام نارضایتی از مسئله ای در زندگی زناشویی شان هیچ نمی گویند و عقیده دارند که آن مسئله خود به خود درست می شود. این افراد معتقدند که شریک زندگی شان خودش باید بداند که چطور رفتار کند! بنابراین کج خلقی می کنند و بدون اینکه هیچ بگویند موجب اختلال در روان همسرشان می شوند. اما به راستی در اینجور مواقع چه باید کرد؟ بهترین راه حل چیست؟
 
 
چرا احساساتمان را به زبان نمی آوریم؟
 
بسیاری از زوج های جوان از بیان احساساتشان هیچ ترسی ندارند و به راحتی به همسر خود ابراز احساسات می کنند. اما احساسات در یک رابطه دو طرفه تنها به احساسات مثبت ختم نمی شود . گاهی خشم، بی علاقگی، تحقیر، خجالت، ترس، ناامیدی، حسادت و هزاران احساس ناخوشایند دیگر در افراد به وجود می آید که گاهی به زبان آوردن آن سخت است. هنگامی که افراد از احساسات خود حرفی نزنند به مرور موجب دور شدن و فاصله گرفتن از شریک زندگی شان می شوند و گاهی جبران این فاصله بسیار دشوار می شود.
 
خانمی 26 ساله که یک سال از زندگی مشترکش می گذرد، می گوید: همسرم را خیلی دوست دارم، بدون او نمی توانم زندگی کنم و زندگی برایم بی معنا می شود. اما زمانی که برخی از رفتارهای همسرم باعث از بین رفتن اعتماد به نفسم می شود نمی توانم به او بگویم که چقدر حس بدی دارم! همین مسئله باعث می شود که او باز هم آن رفتارهایش را تکرار کند.
 
بسیاری از زوج های جوان وقتی با احساسات منفی و ناخواسته رو به رو می شوند سردرگم شده و واکنش های عجیب و غریبی از خود نشان می دهند. برای مثال احساسات منفی موجب می شود تا با لحن بدی با همسر خود صحبت کنند، بنابراین شریک زندگی این فرد هم که از موضوع اطلاعی ندارد از دیدن این رفتار متعجب می شود!
 
بیشتر اوقات مردان با خشم و عصبانیت احساسات منفی خود را بروز می دهند، در مقابل هم زنان با گریه کردن ناراحتی شان را به نمایش می گذارند وهیچ کدام نمی دانند که تنها با صحبت کردن راجع به آن چیزی که باعث ناراحتی شان شده است، مشکلات قابل حل است.
 
 
1.    احساسات تان را بشناسید
 
مرحله اول برای اینکه در زندگی مشترک مان موفق باشیم این است که احساسات اولیه خود را بشناسیم. معمولا آقایان هنگام ناراحتی، بی حوصله می شوند و زیاد صحبت نمی کنند. اما در این لحظه زنان فکر می کنند که همسرشان دیگر دوستشان ندارد، یا از دست آنها ناراحت هستند! و در کل برداشت های اشتباهی می کنند. همین برداشت ناصحیح موجب پیگیری های مکرر زنان و جویا شدن از حال همسرشان می شود و در نهایت مردان احساسات منفی شان را با صدای بلند بروز می دهند و این مسئله شروع دعوا میان آن دو می شود.
 
 
2.    احساسات تان را بپذیرید
 
حال که شما احساسات تان را شناخته اید باید رابطه خوبی با آن برقرار کنید. برخی زنان وقتی احساس حسادت در وجودشان ریشه می دواند، نباید از این حس واهمه ای داشته باشند. بهتر است که این مسئله را با همسرتان در میان بگذراید و با حرف هایی که میان شما و شریک زندگی تان زده می شود، حس بهتری خواهید داشت و مشکلتان حل می شود.
 
دانستن این نکته حائز اهمیت است، تا زمانی که شما با احساسات تان کنار نیایید، همسر شما نیز نمی تواند شما را درک کند.
 
 
3.    انتظار درک نشدن را هم داشته باشید
 
گاهی ممکن است شما، شناخت خوبی از احساساتتان داشته و آن ها را هم کامل درک کرده باشید و هنگامی که با همسرتان راجع به احساس منفی ای که دارید صحبت می کنید، تغییری در شما ایجاد نشود و از سوی همسرتان درک نشوید. رخ دادن این موضوع کاملا طبیعی است زیرا که شما در مقابل فردی قرار گرفته اید که با دنیای شما فاصله زیادی دارد و شاید در اوایل ازدواج، شناخت احساساتتان و نزدیک شدن به دنیای درونی شما برایش دشوار باشد.
 
 
4.    صبور باشید و ادامه بدهید
 
وقتی شما ازدواج می کنید باید بدانید که به مرور زمان می توانید این رابطه را بیش از پیش شیرین کنید و از این زندگی مشترک لذت ببرید.
 
در دوران زندگی مشترک، زن و شوهر در طول زمان شناخت بیشتری نسبت به هم پیدا کرده و صمیمیت بین آنها بیشتر می شود. بنابراین از درمیان گذاشتن احساساتتان با همسرتان واهمه نداشته باشید و اجازه بدهید که بهتر شما را بشناسد.
 
عمیق تر شدن صمیمیت شما با همسرتان نیاز به زمان و صبوری دارد. هر چقدر بیشتر سعی کنید تا خود واقعی تان را به شریک زندگی تان نشان دهید، همدلی او را بیشتر برانگیخته و به او نزدیک تر می شوید.
 
پس برای داشتن زندگی شیرین تر و شادتر، زمانی را برای صحبت با همسرتان راجع به احساساتی که درون تان رخ می دهد قرار دهید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: