کد خبر: ۷۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 28
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت ضمن تاکید بر ایجاد پنج هزار تخت بیمارستانی در فارس گفت: با مدیریت توانمند دانشگاه علوم پزشکی و همکاری استاندار و نمایندگان ملت می توان این کمبود را با رعایت عدالت در سلامت برطرف کرد

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه در شیراز گفت: استان فارس به لحاظ وجود طبیعت چهارفصل، داشتن مردمی سخت کوش، وجود افتخار آمیز ترین آثار باستانی کشور و در عین حال وجود بقاع متبرکه نقش ویژه ای در کشور دارد.

وزیر بهداشت افزود: مفاخر بزرگ پزشکی از دیرباز تا کنون در استان فارس وجود داشته اند. به عنوان نمونه تعداد پیوندهای کبد انجام شده در شیراز در هیچ کجای دنیا انجام نشده است.

هاشمی همچنین از حمایت رییس جمهور و اعضای کابینه از تصمیمات حوزه سلامت خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها، خیرین و مسئولان استانی هر تصمیمی که منجر به امنیت و تامین سلامت اتخاذ کنند، مورد حمایت ما است.

وی به بخشی از اقدامات انجام شده در طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: ساخت دو هزار خانه بهداشت، استقرار پزشک، پرستار و ماما در تمام شهرهای کمتر از 20 هزارنفر، تامین مکمل و واکسن برای مادران و کودکان، پوشش خدمات بهداشتی به هشت میلیون نفر از 10 میلیون نفر حاشیه نشین شهرها، تامین بیش از 30 هزار تخت بیمارستانی، کاهش پرداخت از جیب مردم و افزایش دسترسی مردم به دارو و خدمات تنها بخشی از این اقدامات بوده است.

هاشمی ادامه داد: دولت یازدهم توانست پس از 20 سال از تصویب قانون بیمه همگانی، بیش از 10 میلیون نفر را با وجود شرایط سخت دولت تحت پوشش بیمه همگانی پایه قرار دهد.

وزیر بهداشت ضمن تبریک هفته دولت و دهه کرامت، یاد و خاطره امام راحل، شهدای دولت و تمام کسانی که در راه برپایی نظام جمهوری اسلامی از جان و مال خود گذشتند را گرامی داشت.

هاشمی اظهار کرد: در دو سال گذشته، اقدامات بسیار ارزنده‌ای در حوزه اقتصادی و سیاسی انجام شده و در حوزه سیاسی نیزشاهد آرامش و دوستی سران قوا هستیم که برآمده از حماسه 24 خرداد است.

وزیر بهداشت افزود: در حوزه اقتصادی دیگر شاهد نوسانات گذشته در خصوص سکه، ارز و تورم نیستیم و رییس جمهوری در محضر مقام معظم رهبری به کاهش تورم از 40 به کمتر از 15 درصد اشاره کردند. امیدواریم که در ماه‌های آینده در کشور شاهد رونق تولید و اشتغال باشیم.

هاشمی موفقیت در مذاکرات طولانی مدت هسته ای را حاصل تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش های رییس جمهور و تیم مذاکره کننده دانست و گفت: یکی از ظلم های مضاعف و نیز اشتباهات تاریخی بر علیه ملت ایران در حال برطرف شدن است.

وی گفت: دولت از اواسط پرونده هسته ای در حل و فصل آن حضور یافت و خط قرمز های نظام و مورد نظر رهبری همواره رعایت شد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش های دولت یازدهم، عنوان کرد: در حوزه اقتصادی، پیشرفت‌های مربوط به آب بسیار با ارزش بوده، اما متاسفم که در بخشی از استان فارس مسئله آب به یک بحران تبدیل شده است.

هاشمی بااشاره به راه اندازی 24 فاز از منطقه پارس جنوبی، افزود: در حوزه کشاورزی نیز اقدامی که موجب انبساط خاطر مقام معظم رهبری شد، آبادانی و زیر کشت رفتن 500 هزار هکتار از زمین های کشور است.

گفتنی است پس از پایان نماز جمعه، آیت الله ایمانی به مناسبت روز پزشک- با اهدای لوح تقدیری از زحمات و تلاش های وزیر بهداشت قدردانی کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: