کد خبر: ۷۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 26
رئیس سازمان تأمین اجتماعی خبر داد
شفاآنلاین:تامین اجتماعی>بیمه>رئیس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه به دنبال رفع مشکلات و بهبود وضعیت بیمه داروخانه‌ها هستیم از پرداخت معوقات اردیبهشت آنها به طور کامل طی دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین : نوربخش در چهاردهمین همایش سالانه انجمن داروسازان کشور، در رابطه با راهبردهای تأمین اجتماعی در بحث دارویی اظهار داشت: بنده به عنوان عضوی از جامعه پزشکی و فردی که 12 سال در نظام پزشکی نماینده داروسازان بوده است به دغدغه‌های بیمه‌ای داروخانه و داروسازان توجه ویژه دارد.

وی به مشکلات نظام سلامت کشور در دولت نهم و دهم اشاره داشت و افزود: این مسئله در پایان دولت دهم به حدی به اوج رسید که طبق صحبت‌های خانم وحیده دستجردی وزیر خدوم دولت قبلی، هزینه پرداخت از جیب مردم به بالای 50 درصد رسید و این یعنی اگر حق بیمه شده شهروند برای یک درمان را به آن اضافه کنیم پرداخت از جیب مردم به بالای 60 درصد می‌رسید در حالی که طبق اصل 29 قانون اساسی بحث درمان بر عهده حاکمیت است و باید 60 درصد را خودش بپردازد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: امسال هزینه خانمان‌سوز پرداخت از جیب مردم در بحث درمان به بالای 7 درصد رسیده است و نسبت به گذشته بسیار با کاهش همراه بود این در حالی است که در دولت قبل اگر فردی فرزندش به سرطان مبتلا می‌شد از دهک‌های میانی به زیر خط فقر می‌رسید.

وی ادامه داد: بی‌انضباطی مالی در بین اقشار پزشکی در دولت قبل به اوج خودش رسیده بود آیا این مسئله در شأن مردم ما بود؟! شأن جامعه پزشکی نیز این نبود که خودمان سبب بی‌انضباطی شویم و بعد آن را محکوم کنیم.

نوربخش اضافه کرد: دولت روحانی گام بزرگی در حوزه سلامت برداشت که طی 20 سال گذشته بی‌نظیر بود. مهمترین اقدامی در راستای این مسئله قرار گرفتن اولویت بخش درمان و سلامت در دستور کار دولت بود.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تغییر و توجه ویژه به بخش سلامت در دولت تدبیر و امید تنها شعار نبود و با تخصیص منابع در راستای پاسخگویی است، افزود: تنها دغدغه دولت در این زمینه این بود که اگر منابع به بخش سلامت تزریق شود آیا مدیریت مصارف وجود دارد؟ تزریق منابع و مدیریت مصارف باید همپای یکدیگر باشند.

وی گفت: اوضاع و احوال کشور با نگاه ویژه ‌دولت تدبیر و امید در بخش سلامت بهبود یافته و همزمان با اجرای طرح تحول سلامت بودجه‌های اختصاص یافته به این بخش افزایش یافت.

به گفته وی، سال گذشته 7400 میلیارد ریال علاوه بر بودجه عمومی و درمان به بخش سلامت اختصاص یافت.

نوربخش ادامه داد: دشمن احساس می‌کرد که با فشار اقتصادی می‌تواند عزم ملت را خدشه‌دار کند لذا بر فشارهای اقتصادی افزود و آن را به اوج رسانید و با کاهش قیمت نفت به زیر 40 دلار در تلاش جهت تأثیر گذاشتن بیشتر تحریم‌ها بود.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به مذاکرات و توافقات آن گفت: طی 4 یا 5 ماه دیگر آثار مثبت این مذاکرات مشخص می‌شود و دریچه‌های خوبی به روی کشور باز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی تأمین مستمری بیش از 5 میلیون نفر را بر عهده دارد، گفت: موضوع درمان نیز از دیگر مسائل مهم و مربوط به تأمین اجتماعی است. طی 8 سال دولت نهم و دهم 8 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی عوض شد و آخرین آن هم که یک قاضی بود که احکام آن صادر شد. عادت ندارم نقد کنم ولی این موضوع را پیگیری می‌کنیم چرا که با مدیریت اشتباه این فرد سبب شد حقوق بیمه‌شدگان و کرامت سازمان خدشه‌دار شود.

نوربخش تصریح کرد: زمانی که سازمان تأمین اجتماعی را تحویل گرفتیم تا 5 هزار میلیارد تومان کسری مواجه بودیم، ولی با این وجود موفق شدیم در مهر ماه 92 حدود 480 میلیارد تومان بدهی داروخانه‌ها را پرداخت کنیم که البته این پرداختی مربوط به 10 ماه عقب‌افتادگی و دی و بهمن سال 91 بود.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه من به عنوان عضو کوچکی از جامعه پزشکی مشکلات داروسازان و داروخانه‌ها را درک می‌کنم، گفت: سعی می‌کنیم شرایط سازمان را طوری پیش ببریم که عقب‌ماندگی‌ها در این راستا را جبران کنیم. شرایط کنونی کشور فرصت است و در یک و نیم سال گذشته با تجهیز منابع نشان داده‌ایم در جهت رفع بهتر مشکلات هستیم.

وی افزود: در تیر و مرداد امسال تأمین اجتماعی 4200 میلیارد تومان مستمری پرداخت کرد و کسی نمی‌تواند ادعا کند که در این دو سال مستمری آن عقب افتاده چرا که حتی پرداخت مستمری حتی با یک روز تأخیر همراه نبوده است.

نوربخش وی با اشاره به مشکلات بیمه در بحث درمان، گفت: به دلیل مابه‌التفاوت قیمت ارز از 600 میلیارد تومان سال 94 حدود 29 میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: تأمین اجتماعی ماهانه 190 میلیارد تومان برای داروخانه‌های خصوصی و 60 میلیارد تومان برای داروخانه‌های دولتی پرداختی دارد و 240 میلیارد تومان برای درمان مستقیم هزینه می‌کنیم.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت معوقه اردیبهشت ماه داروخانه‌ها طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: ما به عنوان سازمان بیمه‌گر نمی‌توانیم پول مستمری‌بگیر و یا بیمه داروساز را ندهیم سعی کرده‌ایم که شرایطی را به سمت بهبود پیش ببریم و سازمان را به صورت حرفه‌ای بلا درک عمیق از مردم اداره کنیم.

وی اضافه کرد: این تعامل با جامعه پزشکی که به طرف قرارداد بگوییم هر چه پول داریم به شما می‌دهیم را قبول ندارم این مسئله از دید ما ملغی است تعامل با جامعه پزشکی باید محتمل بر احترام باشد.

نوربخش در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با موضوع کسورات اظهار داشت: اگر پزشکی در نسخه‌اش خط‌خوردگی داشت چرا نباید پول داروخانه را بدهیم این نحوه مدیریت خطا است و ساختار ارائه خدمات در بیرون با مشکل همراه است. من از دوستان خود در تأمین اجتماعی خواهش می‌کنم و دستور می‌دهم که مسئله کسورات را در ا ین زمینه رفع کنند و به نظرم این موضوع شفاف و روشن است

رئیس سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه وزیر کار برنامه‌ریزی کرده که تسهیلاتی را به داروخانه‌ها از طریق بانک رفاه ارائه کند، خاطرنشان کرد: در تأمین اجتماعی مسئولیت راهبردی بر عهده بنده است و دنبال رفع مشکلات هستیم. سعی می‌کنیم وضعیت را بهتر و مطالبات اردیبهشت ماه 100 درصد و به زودی پرداخت کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه رفتارهای نامتعارف در خصوص قراردادها در داروخانه‌ها از بین خواهیم برد، گفت: کسورات داروخانه‌ای را صفر می‌کنیم مگر اینکه خطای ثابت‌شده‌ای باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: