کد خبر: ۷۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 27
شفا آنلاین>سلامت>سيد حسن هاشمي وزير بهداشت درباره انتشار کتاب ارزش گذاري نسبي خدمات و حواشي مربوط به بحث تعرفه‌ها گفت: «در اين‌خصوص تهمت ناروايي زدند.
به گزارش شفا آنلاین، وی اظهارداشت :درست است که متوسط درآمد پزشکان دريافتي دوبرابر شد ولي شما درنظر بگيريد که قبلا در مناطق دورافتاده‌اي مثل استان سيستان و بلوچستان يا ايلام و مناطق مرزي ديگر، يک پزشک عمومي ماهيانه 1 ميليون و 400 هزار تومان دريافت مي‌کرد. اين بحث‌ها براي اين است که تمام خدمات انجام شده را تحت‌الشعاع قرار دهند.» وزير بهداشت با ذکر اين مطلب که سال‌ها تعرفه‌ها افزايش نيافته بود، افزود: «ما هميشه جامعه پزشکي را به دليل بعضي از دريافت‌هايي که انجام مي‌شد سرزنش کرده‌ايم، ولي هيچ‌وقت به علت اين دريافت‌ها نپرداختيم.»

و اما نوبت رسيد به موضوعي که در شبکه خبر از آن به‌عنوان «کلاف سر درگم بيمه‌ها» ياد شد. وزير بهداشت در تشريح طرحي که مدعي است مشکل حوزه سلامت با بيمه‌ها را حل خواهد کرد، گفت: «بر اساس سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري، توزيع منابع بايد در اختيار وزارت بهداشت باشد. مهم نيست بيمه در تصدي کدام ارگان يا وزارتخانه باشد و حتي مي‌تواند مثل بقيه جاهاي دنيا در اختيار بخش خصوصي باشد.

ولي تخصيص منابع آن بايد با محوريت وزارت بهداشت انجام گيرد. در غير اينصورت ما براي بيمه هزينه مي‌تراشيم و بيمه‌ها هم هيچ‌وقت قادر به تامين آن نخواهند بود. بيمه‌ها بايد قيمت تمام شده خدمات را پرداخت کنند که منابع آن از 3 مسير قابل تامين است.

بخش اول، حق بيمه‌اي که مردم پرداخت مي‌کنند، يک بخش هم پولي است که از منابع عمومي تامين مي‌شود و بخش سوم هم از راه ماليات و عوارض بايد حاصل شود.» وي در تشريح بيشتر طرح خود ادامه داد: «ما به دولت گفته‌ايم که نيازي نيست مبلغ بيشتري از منابع عمومي صرف شود.

بلکه بستن عوارض به کالاهاي آسيب رسان مثل دخانيات، نوشابه، روغن، نمک، شکر و حتي خودرو مي‌تواند به ما در تأمين هزينه‌هاي درماني کمک کند.» وزير بهداشت درخصوص مشکل معوقات جامعه پزشکي و طلب آنها از بيمه‌ها، از دستور رئيس‌جمهور به سازمان مديريت و گماردن مامور ويژه براي بررسي و حل اين مشکل خبر داد و گفت: «طبق قانون بيمه بايد در پايان ماه اول که اسناد را تحويل مي‌گيرد، 60 درصد از هزينه‌ها را پرداخت و ظرف 3 ماه تسويه حساب کند.» وي ادامه داد: «من شک ندارم که اين مشکل به زودي حل خواهد شد و آرامش دوباره حکم‌فرما خواهد شد ولي زمان آن را نمي‌دانم.

ما حتي درخواست وام کرده‌ايم و سعي مي‌کنيم که ظرف يک ماه آينده از هر کجا که شده، معوقات را تامين کرده و پرداخت کنيم. چون اجرا و تداوم طرح تحول براي ما بسيار مهم است و اجازه نخواهيم داد که اين طرح به سرنوشت طرح‌هاي قبلي دچار شود.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مسعود م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
1
0
آقای وزیر الان در همان مناطقی که ذکر فرمودید افرادی هستند که توانسته اند با دریافت درجه PhD از دانشگاه های معتبر و داشتن رزومه خوب، استاد دانشگاه های دولتی بشوند و فقط سه میلیون تومان حقوق می گیرند. این در حالی است که یک پزشک خانواده که کار عمده اش فقط ارجاع دادن به متخصصان است نزدیک ده میلیون تومان حقوق می گیرد.
برای بنده سوال است که در این اوضاع بی پولی چطور دولت متقاعد شده که برای درآمد پزشکان اینقدر تبعیض قایل شود؟
پاسخ ها
دکتر محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
البته کسی آن اعضای هییت علمی را در آن منا طق مجبور نکرده که اجازه کار در ساعات غیر موظف را نداری وباید فلان تعداد شب را هم انکال در آنجا بمانی حال چه بیمار داشته باشی و جه نداشته باشی.
مشعوفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
0
1
کدام 10 میلیون درآمد؟ خوابتان خیر باشد! برای پزشکان عمومی و 95درصدمتخصصین این اظهار نظرها بیشتر به خیال میماند تا واقعیت.اگر آنچنانیکه فرمایش فرمودید نباشد مسوولیت سنگین دین آنانی که بدین ترتیب حقی از ایشان تحت عنوان دین بر گردنتان می افتد خواهید پذیرفت؟یا اصولا اعتقادی به ..... ندارید؟
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: