کد خبر: ۷۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 25
شفاآنلاین :اجتماعی >وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشحال می شوم پزشکان ما در تأمین اجتماعی پرچمدار اخلاق پزشکی باشند.

به گزارش شفاآنلاین، علی ربیعی شامگاه سه شنبه 3 شهریور در آیین گرامیداشت روز پزشک و داروساز که به همت سازمان تأمین اجتماعی در باشگاه فرهنگی پل رومی برگزار شد، افزود: بین پزشک حرفه ای و حرفه پزشکی تفاوت قایل هستم و پزشکان همواره در خیر جمعی مشارکت داشته و خاطرات زیادی از پزشکان و درد مردم داریم.

وی با بیان اینکه معتقدم فقط بحث بیمار و پزشک مطرح نیست، یادآور شد: پزشکان با امنیت جامعه سر و کار دارند و مردم در شرایط بد روحی به پزشکان مراجعه می کنند.
وزیر کار با اشاره به اهمیت سازمان تأمین اجتماعی توضیح داد: آرزو داریم این سازمان تمام نیروهای تولید و خدمات را رفع کند.
ربیعی در ادامه با اشاره به هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت با یک اتفاق (شهادت دکتر رجایی و باهنر) شکل گرفت و جا دارد در این هفته از هر یک از این بزرگان نکته ای را یادآوری کنیم.

وی اظهار کرد: شهید باهنر نگاه ژرفی داشت و مردی مهربان و اندیشه ورز بود؛ امروز جامعه ما نیاز به این نوع مهربانی و ژرف اندیشی دارد و با مطالعه و آموزش می توان این رفتار را در جامعه ادامه داد.



وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به دیدار خود با شهید رجایی توضیح داد: بخشی از شخصیت من در مواجهه با این شهید شکل گرفت و وی خودباوری عمیقی به من داد. به یاد دارم در همان دوره برخی جریانات، سخنان شهید رجایی مبنی بر اینکه «من کاسه بشقاب فروش بوده ام» را به سخره گرفتند. رجایی این جمله را با افتخار ذکر می کرد؛ در حالی که لیسانس داشت.
ربیعی تصریح کرد: چرا بعدها عده ای باید خجالت بکشند که بگویند پدرشان کارگر بوده است؟ برکت انقلاب این بوده که فردی از طبقه پایین جامعه، نخست وزیر شود و افراد طبقات پایین جامعه در صورت شایستگی می توانند به درجات بالا برسند و خویشاوند سالاری و حزب سالاری نداشته باشیم.


وی با اشاره به میلاد امام رضا (ع) تأکید کرد: این امام همام با زندگی ما ایرانیان گره خورده است.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه تأمین اجتماعی می تواند امنیت روانی لازم را فراهم کند، گفت: باید به فکر نوعی رفاه ذهنی و مادی برای مستمری بگیران باشیم؛ تأمین اجتماعی سعی کرده در سال های اخیر اقدامات گسترده ای انجام دهد.



ربیعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سازمانی خدوم و منشإ خیر و برکت کمتر دیده شده، یادآور شد: در هشت سال گذشته به سازمان تأمین اجتماعی به نوعی نگاه شد که ایکاش این سازمان این گونه دیده نمی شد.
وی عنوان کرد: در طرح تحول سلامت، سازمان تأمین اجتماعی له شد تا این طرح با موفقیت به سرانجام برسد و در عین حال متأسفانه از برخی، حرف های ناسزاواری شنیدیم.
وزیر کار در پایان اظهار امیدواری کرد که سازمان تأمین اجتماعی هر روز بهتر از روز قبل باشد و وضع معیشتی کارکنان این سازمان نیز بهبود یابد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: