کد خبر: ۷۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 24
شفا آنلاین>سلامت>یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه‌ کودکان عنوان کرد: دیالیز صفاقی به بیماران کوچک کمک شایانی می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر فاطمه قانع شعرباف در حاشیه کنگره «پیوند و دیالیز کودکان» که با حمایت شرکت داروسازی ثامن در سالن همایش‌های رازی تهران در حال برگزاری است، گفت: روش دیالیز صفاقی برای بیماران بسیار راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر است و در حال حاضر، از حدود7 هزار بیمار کلیوی در کشور، بیش از هزار و 500 نفر از این روش نوین برای دیالیز کلیه استفاده می‌کنند.

وی افزود: سنگ‌های کلیه از مشکلات شایع سیستم ادراری است که اغلب با درد شدید در سنگ‌های کوچک (رنال کولیک) یا انسداد ادراری و آسیب به کلیه در سنگ‌های بزرگ تظاهر می‌یابد و بیشتر افراد پس از ابتلا به سنگ کلیه و درمان آن، مجدداً به عود دچار می‌شوند.

دکتر قانع بیان کرد: از همین رو، استفاده‌ دقیق و درست از داروهای مربوطه و هم‌چنین تحت درمان بودن بیماران دیالیزی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر کاهش یا افزایش میزان درد و پیشرفت یا بهبود بیماری است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: شرکت داروسازی ثامن از حمایت‌کنندگان عالی همایش‌ها و نشست‌های علمی و آموزشی در حوزه‌ نفرولوژی و اورولوژی است که از این جهت باید این تولیدکننده را الگو دانست.

وی اظهار کرد: بهترین روش انجام دیالیز برای بیماران کلیوی، بهره‌وری از محلول‌های دیالیز است و در خصوص بیماران کلیوی با سن کم و کودکانی که مبتلا هستند، بهترین درمان دیالیز صفاقی است تا با حداقل درد و مشکلات، مواد سمی را از بدن کودکان خارج کنیم.

دکتر قانع با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ این شرکت تبیین کرد: تولید داروهای خاص مانند دیالیز صفاقی حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور را می‌طلبد تا شرکت‌هایی مانند داروسازی ثامن بتوانند به پشتوانه‌ آن در تسکین دردهای بیماران یاری‌رسان باشند.

این فوق تخصص بیماری‌های کلیه‌ کودکان حضور مقتدرانه‌ شرکت داروسازی ثامن را در عرصه‌ تأمین داروهای خاصی چون دیالیز صفاقی مایه‌ خرسندی فراوان و قدردانی از مجموعه‌ خوش‌فکر آستان قدس رضوی دانست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: