کد خبر: ۷۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 24
شفا آنلاین>سلامت>مدیر خدمات دیالیز صفاقی شرکت داروسازی ثامن گفت: دیالیز صفاقی اتوماتیک (APD) از مهرماه سال جاری راه‌اندازی شده و در اختیار بیماران کلیوی به‌ویژه اطفال قرار می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، مدیر خدمات دیالیز صفاقی شرکت داروسازی ثامن در حاشیه‌ کنگره‌ «پیوند و دیالیز کودکان» که با حمایت شرکت داروسازی ثامن، در سالن همایش‌های رازی تهران برگزار شد، عنوان کرد: شرکت داروسازی ثامن فعالیت خدمات‌رسانی خود به بیماران کلیوی را از سال 1375 از طریق تولید انواع محلول‌های دیالیز صفاقی شروع کرده و هم‌اکنون در سراسر کشور بیش از 60 مرکز در این زمینه فعال است که از این تعداد، 17 مرکز به دیالیز اطفال اختصاص دارد.

مهندس «حسین کاربیزی» با اشاره به اینکه هم‌اکنون هزار و 520 بیمار کلیوی از دیالیز صفاقی بهره می‌برند، بیان کرد: با عنایت به توجه ویژه‌ مدیریت شرکت داروسازی ثامن به تولید محصولات دیالیز صفاقی، اقدامات زیربنایی برای تحت پوشش قرار گرفتن 20 درصد از کل بیماران کلیوی کشور به روش دیالیز صفاقی در حال انجام است.

وی گفت: با تولیدات بیشتر می‌توان این تعداد را تا پنج هزار بیمار افزایش داد و از آن‌جا که یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت داروسازی ثامن به روز بودن روش خدمت‌رسانی به این دسته از بیماران است، تجهیزات لازم برای ارتقای روش دیالیز صفاقی (CAPD) به دیالیز صفاقی اتوماتیک(APD) در حال تأمین است.

مهندس کاربیزی اظهار کرد: با راه‌اندازی دیالیز صفاقی اتوماتیک (APD) انجام دیالیز در شب و حین خواب ممکن می‌شود و بیماران با انجام آن می‌توانند در طول روز زندگی عادی و فعالیت روزمره‌ خود را به راحتی انجام دهند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: