کد خبر: ۷۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 29
شفاآنلاین :طب سنتی >سلامت >با توجه به قدرت تاثير گذاري رسانه هاي تصويري و تعداد قابل توجه پخش اين فيلم ها و سريال ها از تلويزيون كه توانسته مخاطب خوبي هم پيدا كند شاهد گرايش عامه مردم تحت تاثير اين فيلم ها و سريال ها به طب سنتي اين كشورها هستيم .
به گزارش شفا آنلاین،"دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزير بهداشت و آموزش پزشكي در مراسم رونمایی از تندیس بوعلی سینا در برج میلاد گفت، آنچه ما را آزار می دهد بیگانه بودن نسل امروز با مشاهیر بنام و پیشینه تاریخی کشورمان است.

در طول 20 تا 30 سال گذشته که قرار بود در حوزه طب سنتی گام های بلندی برداشته شود اما هنوز اندرخم یک کوچه ایم و فاصله ما با کشورهایی که پیشینیه ای به قدمت ما ندارند قابل مقایسه نیست.

ما ظرفیت بین المللی شدن در عرصه طب سنتی را داریم اما هنوز ملی هم نشده ایم و بسته های ملی طب سنتی که معرفی کرده ایم متاسفانه با دست هایی آلوده شده که قابل دفاع نیست بدتر اینکه به جای استفاده از پیشینیه قوی خودمان از هند و چین طب وارد می کنیم . "

اين سخنان آقاي وزير در حالي بيان مي شود كه رسانه ملي در سال هاي اخير اقدام به پخش فيلم ها و سريال هاي چيني و كره اي نموده است كه در اكثر آنها طب سنتي اين كشور ها موضوع اصلي اين فيلم ها و سريال ها بوده است .

با توجه به قدرت تاثير گذاري رسانه هاي تصويري و تعداد قابل توجه پخش اين  فيلم ها و سريال ها از تلويزيون كه توانسته مخاطب خوبي هم پيدا كند شاهد گرايش عامه مردم تحت تاثير اين فيلم ها و سريال ها به طب سنتي اين كشورها هستيم .در مقابل اين حجم بزرگ تبليغات رايگان صداو سيما براي طب سنتي اين كشورها چقدر از طب سنتي كشور خودمان برنامه پخش شده و چقدر در فيلم ها و سريال هاي ايراني به نقش طب سنتي كشورمان پرداخته شده است.

امروزه قدرت اين جعبه جادويي بر كسي پنهان نيست خصوصا كه در كشور ما تلويزيون انحصاري مي باشد يكي از كاركرد هاي رسانه ها، كاركرد آموزشي است جناب آقاي وزير آزاردگي خاطر شما براي ما قابل درك است ولي بفرماييد چقدر در اين خصوص به نسل امروز آموزش داده شده است در عوض چقدر طب سنتي كشورهاي ديگر معرفي شده است .

بيايم به نسل امروز حق بدهيم كه آنچه به او آموزش و معرفي مي كنيم مورد تقاضاي اين نسل باشد. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: