کد خبر: ۷۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 24
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به نقاط محروم داریم، گفت: حضور پزشکان در مناطق روستایی از اهداف این وزارتخانه بود.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در حاشیه افتتاح مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان دورود با اشاره به سفر یک روزه خود به استان لرستان و شهرستان دورود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در سفر به شهرستان دورود از برخی پروژه‌های درمانی و آموزشی این شهرستان بازدید داشته‌ایم.

وی با اشاره به بازسازی بیمارستان شهدای هفتم تیر شهرستان دورود از محل طرح تحول نظام سلامت خاطرنشان کرد: اقدامات بسیار خوبی در این بیمارستان با همکاری مسئولان محلی و مجموعه مدیریت بیمارستان صورت گرفته است و این بیمارستان از یک مخروبه به بیمارستانی کاملا مجهز تبدیل شده است، ضمن آن که همچنان 50 درصد کار هتلینگ بیمارستان باقی مانده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افتتاح مجتمع آموزش عالی در شهرستان دورود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این مجتمع آموزشی هرچه سریع‌تر بتواند دانشجو جذب کند، البته با اولویت دانشجویان بومی که بتوانند بخشی از نیروهای مورد نیاز استان را در حوزه سلامت و درمان تامین کنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی در ادامه خواستار همکاری مسئولان استان به منظور احداث هرچه سریع‌تر بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان دورود شد و گفت: امروز بازدیدی از این پروژه داشته‌ایم، شهرستان دورود و شهرهای اطراف نیازمند این چنین فضاهای هستند و لازم است تا این بیمارستان که چندسالی از آغاز عملیات احداث آن می‌گذرد، اما به دلیل مشکلاتی روند آن متوقف شده است با حمایت‌های مسئولان تا پایان این دولت به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص تمایل بیشتر پزشکان برای فعالیت در مناطق روستایی نسبت به مراکز شهری یادآور شد: استقبال پزشکان از حضور در مراکز روستایی نهایت آرزوی ما است، چراکه زمانی همه پزشکان تمایل به فعالیت در شهرها داشته و این رویکرد جدید نشان می‌دهد که سیاستگذاری و تصمیم‌گیری دولت برای رفع این مشکل درست بوده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حضور پزشک، پرستار و ماما در روستاها اثرات خوبی به دنبال دارد، گفت: ابتدا باید روستاها و نقاط محروم از حضور پزشکان اشباع شوند و به تدریج برای مراکز شهری نیز فکری می‌کنیم، ضمن آن که برخلاف گذشت در مراکز شهرها شاهد فعالیت پزشکان متخصص بوده‌ایم و تعداد پزشکان متخصصی که سال گذشته به مراکز شهری افزوده شده‌اند، قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای به نقاط محروم داریم، اظهار داشت: می‌توان گفت به نقاط محروم در گذشته توجه ویژه‌ای صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم با کمک دولت و مجلس این عقب‌افتادگی‌ها جبران کنیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی در ادامه در خصوص برنامه‌های آینده خود خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی و همچنین افزایش و ارتقای مرکز آموزشی در آینده شاهد وضعیت بهتری در مجموعه بهداشت و درمان در کشور باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: