کد خبر: ۷۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 25
شفا آنلاین>سلامت>يک بررسي جديد نشان مي‌دهد که پزشکان مي‌توانند نقش مهمي در کمک به افراد براي کاهش وزن ايفا کنند.
به گزارش شفا آنلاین،پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکينز که نتيجه بررسي‌شان در نشريه «آموزش بيمار و مشاوره» منتشر شده است، نشان دادند که در بيماران چاقي که باور داشتند پزشکانشان نقشي ياري‌ر‌سان و حامي براي آنها دارند، ميزان کاهش وزن به‌طور ميانگين دو برابر کاهش وزن در افرادي است که فکر مي‌کردند پزشکانشان چندان حامي آنان نيستند.

اين بررسي شامل347نفر فرد چاق مي‌شد که در يک کارآزمايي باليني دوساله درباره کاهش وزن شرکت کرده بودند. شرکت‌کنندگان درپايان کارآزمايي فرم نظرخواهي را پر کردند که شامل پرسش‌هايي درباره رابطه‌شان با پزشکان مراقبت اوليه بود.

 بيماراني که در طول کارآزمايي به پزشکانشان بالاترين نمره از لحاظ ياري‌رساني را داده بود، به‌طور ميانگين 5/4 کيلوگرم وزن کم کرده بودند، درحالي‌که بيماراني که کمترين نمره را به پزشکانشان از لحاظ ياري‌رساني داده بودند، فقط اندکي بيش از 2 کيلوگرم کاهش وزن داشتند.

اين پژوهشگران مي‌گويند اين يافته‌ها ممکن است به ايجاد برنامه‌هاي کاهش وزني منجر شود که به پزشکان مراقبت‌هاي اوليه نقشي عمده واگذار کند. به گفته آنان، مدت‌هاي طولاني است که معلوم شده است که روابط دکتر- بيمار شامل همدلي، ارتباط درست، همکاري و اعتماد، احتمال اين را افزايش مي‌دهد که بيماران داروها را مطابق تجويز پزشک مصرف کنند، به‌موقع در ويزيت‌ها حاضر شوند و پيامدهاي درماني بهتري داشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: