کد خبر: ۷۴۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 24
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>رییس سازمان نظام پزشکی داشتن حس عمیق مسوولیت پذیری اجتماعی را شرط مهم پنج ستاره شدن پزشکان عنوان کرد .
به گزارش شفا آنلاین : دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در آیین تجلیل از پزشکان فرهیخته حامی سازمان بهزیستی کشور افزود: امروزه پزشک پنج ستاره علاوه بر داشتن مهارت و دانش فناوری بروز باید مسوولیت پذیری اجتماعی را نیز داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: پزشک به ویژه پزشکی که در حاشیه شهر یا روستاها کار کند اما نگرانی برای مردم نداشته باشد بنابر تعابیر نوین پزشکی پزشک پنج ستاره تلقی نمی شود.
زالی ادامه داد: مسوولیت پذیری اجتماعی، پزشکان را از دیگران متمایز می کند و پزشک باید رهبری بخشی از جامعه را به مفهوم اجتماعی برعهده بگیرد.
زالی به تفاهم نامه امضا شده بین سازمان نظام پزشکی و بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: با امضای این تفاهم نامه، شمار پزشکان حامی بهزیستی افزایش خواهد یافت.
رییس سازمان نظام پزشکی با اشاره به ضرورت همگرایی بهزیستی با این سازمان گفت: اکنون این همگرایی تسهیل شده و در ماه رمضان امسال نیز تفاهم نامه ای امضا شده است و در نظر داریم جمعیت بیشتری از جامعه پزشکی به حامیان سازمان بهزیستی بپیوندند.
وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی بیش از هر نهاد دیگری با واژه کرامت انسانی و اجتماعی تنیده شده و بنای انقلاب نیز بر پایه این مفهوم شکل گرفته است.
وی در ادامه به تشریح وجه تسمیه روز پزشک پرداخت و گفت: بر اساس تحقیقات گروه دانشگاه علوم پزشکی تهران اول شهریور روز تولد ابن سینا بوده بنابراین وجه تسمیه روز پزشک براساس یک پیمایش علمی انجام شده است.
رییس سازمان نظام پزشکی گفت: روز پزشک فرصت خوبی برای جامعه پزشکی است تا با تریبون سازی بخشی از مشکلات خود را به گوش جامعه و مسوولان برساند.
زالی تصریح کرد: یکی از بحث های پیچیده در جوامع امروز تقابل بین گروه ها مانند تقابل بین پزشکان و مردم است که برای جلوگیری از بروز چنین پدیده ای پزشکان باید به سمت کارهای اثباتی و ایجابی بروند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: