کد خبر: ۷۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 22
شفا آنلاین>سلامت>مسوول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 354 بیمار مرگ مغزی طی شش سال گذشته تاکنون در این دانشگاه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفته اند که اعضای آنان به یک هزار و 383 بیمار نیازمند حیاتی دوباره بخشید.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ابراهیم خالقی روز شنبه  افزود: این تعداد بیمار مرگ مغزی از سال 1388 تا مردادماه امسال را شامل می شود، به طوریکه 24 مورد از این تعداد مربوط به سال جاری می باشد.

وی خاطر نشان کرد: بدین ترتیب یک هزار و 383 بیمار نیازمند، اعضای اهدا شده بیماران مرگ مغزی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را طی شش سال گذشته دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در این مدت 650 کلیه، 293 کبد،314 قرنیه، 115 مورد پوست، هشت قلب و سه پانکراس به بیماران نیازمند پیوند شده است.
وی بیان کرد: طی شش سال گذشته از 657 بیمار مرگ مغزی معرفی شده به دانشگاه علوم پزشکی مشهد که برای پیوند مناسب بوده اند، 354 مورد خانواده هایشان رضایت داده و منجر به پیوند شده است.

به گفته وی، در سالهای اخیر تمایل به اهدا عضو بیماران مرگ مغزی در خراسان رضوی رشد چشمگیری یافته است.
مسوول واحد فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مرکز پیوند عضو از بیماران مرگ مغزی این دانشگاه یکی از مراکز فعال در سطح کشور به شمار می رود که هم اینک پیوندهای کلیه، کبد، قلب، قرنیه، مغز استخوان و پوست در آن قابل انجام است.
 

خالقی گفت: هم اکنون بیش از 35 هزار نفر در استان خراسان رضوی برای اهدای عضو ثبت نام کرده و کارت اهدای عضو را دریافت کرده اند.
مرکز پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون 526 بیمار مرگ مغزی از خراسان رضوی و استانهای همجوار در این مرکز تحت عمل جراحی پیوند عضو قرار گرفته اند و بدین ترتیب تاکنون حدود دو هزار نفر بیمار با دریافت اعضای اهدایی نجات یافته اند.

این مرکز علاوه بر پذیرش بیماران مرگ مغزی از تمامی شهرستان های خراسان رضوی ، بیماران از استان های همجوار نظیر خراسان جنوبی و خراسان شمالی را نیز زیر پوشش دارد.

استان خراسان رضوی اکنون دارای شش دانشگاه علوم پزشکی شامل دانشگاههای علوم پزشکی مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام و گناباد است که بیماران مرگ مغزی سایر دانشگاههای علوم پزشکی استان به مشهد معرفی می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: