کد خبر: ۷۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 21
مشاور رئیس سازمان غذا ودارو:
شفاآنلاین :مشاور رئیس سازمان غذا ودارو گفت : نباید انتظار داشت هرداروی جدید که دردنیا تولید می شود به سرعت وارد کشور شود
به گزارش خبرنگار شفاآنلاین ،دکترعبدالمجیدچراغعلی در همایش دسترسی عادلانه به درمان های نو، حق هر بیمارگفت: هرروزه تعداد قابل توجهی از داروهای جدید در دیگر نقاط دنیا تولید  می شود اما نباید از دولت انتظار داشت که همه آن ها را به سرعت وارد کشور کند. چرا که دولت توان این کار را ندارد و البته شرکت های خصوصی هم می توانند متقاضی این امر باشند .

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا...درباره علت  ورود کند داروهای نوظهور در جهان به ایران نیز تصریح کرد : ما درتجارت جهانی عضویت نداریم و این امر خود یکی از عوامل کندی ورود داروهای جدید به کشور است.

فوق تخصص اقتصاد دارویی ، درباره سلسله مراتب ورود داروهای جدید به کشورهم اظهارکرد : باید ابتدا شرکت های تولید دارو درخواست خود را مطرح کنند و درصورت تقاضا وتایید مورد نیازبودن دارو، تولید کنندگان خارجی طی مدت شش تا نه ماه ورادات خود را آغاز میکنند .


 وی ادامه داد : گاهی هیچ شرکتی تقاضایی برای واردات داروهای جدید رانداشته باشد بنابراین شاید دارویی وجود داشته باشد که هیچ گاه به کشور واردنشود .


دکترچراغعلی آینده اقتصاد سلامت کشور را بسیار روشن و امیدوارکننده دانست وتاکید کرد:این امیدواری درسایه همکاری وهمدلی متخصصین وسازمان ها ودستگاههای مرتبط ومردم امکانپذیرخواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: