کد خبر: ۷۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 20
پدر نفرولوژی کشور در گفتگو با شفا آنلاین و در آستانه روز پزشک اعلام کرد:
شفا آنلاین- پدر علم نفرولوژی کشور ضمن تبریک روز پزشک به تمامی این قشر خدوم و زحمتکش گفت: مهم ترین دل مشغولی ما روابط بین بیمار و پزشک است. زیرا متأسفانه چندی است عده ای به هر دلیلی قصد بدبین کردن بیماران نسبت به پزشکان را دارند.

پروفسور بهروز برومند در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: من ادعا ندارم که پزشکان ایرادی ندارند؛ قدر مسلم هر قشری از جامعه امکان دارد که دارای نقاط ضعفی باشد.

وی ادامه داد: مهم ترین مسئله در درمان بیماران اعتقاد و اعتماد یک بیمار به پزشک است؛ اگر ما این اعتماد و اعتقاد را از ذهن ببریم بهترین؛ علمی ترین و درست ترین درمان ها موثر نخواهد بود .و تنها کسی که از خراب کردن روابط مقدس بیمار و پزشک متضرر می شود بیمار است زیرا به تندرستی اش لطمه وارد می شود.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی ایران اذعان کرد: ما به مناسبت روز پزشک باید تمام تلاشمان را به کارببندیم که این روابط بهبود یابد.ایده آل ترین وضع هم این است که پزشک عاشق بیمار و بالعکس باشد.پس باید تمام تلاش حفظ رابطه عاشقانه(دوستی و محبت) نه چیز دیگر بیمار و پزشک باشد.

وی در ادامه گفت: اکثر اوقات همراهان بیمار پس از مرگ عزیزشان به شدت ناراحت می شوند و امکان بروز رفتار تند ازسوی آنها وجود دارد. در حالی که در چنین شرایطی نباید از واکنش آنها ناراحت شد. برای نمونه در چنین شرایطی حتی اگر یکی از بستگان بیمار به صورت من هم بزند من به گوش آنها نمی زنم و چیزی هم نمی گویم.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: باید به بیماران نیز آموخت که یکسری از بیماری ها علاج ندارند.پس باید برایشان روشن شود که در این راستا وسایل ارتباط جمعی نقش بسیار عمده ای در این رابطه دارند.

رئیس اسبق انجمن نفرولوژی کشور یادآور شد: ما به هیچ عنوان نمی خواهیم مخفی کاری کنیم اما در صورتی که بیمار من فوت شده باشد؛ اطلاع توده مردم از این موضوع لزومی ندارد؛ بلکه باید این موضوع را با نظام پزشکی درمیان بگذارند. اما تا زمانی که ثابت نشود در مرگ بیمار پزشک مقصر است گزارش این قضیه توسط رسانه ها جز نگرانی بیماران سود دیگری در پی نخواهد داشت.

وی گفت: امیدوارم رسانه ها سیاستی داشته باشند که درنهایت به سود جامعه باشد. از طرفی دیگر بودجه سلامت را صرف پاک کردن و بستن راه برای شکایت های بی جا کنند.

متخصص کلیه و مجاری ادرار خاطرنشان کرد: پزشک از شکایات نا به جا دست و پایش می لرزد و در این جا باید نهادهای امنیتی کسانی را که دنبال جنازه ها راه می افتند و می گویند "بیمارت فوت کرده و بیا برای شکایت برویم" گلوی آنها را بگیرند. زیرا آنها می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و متأسفانه عده ای کاسبی اشان از این راه است که درمجموع جامعه ازآن متضررخواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
پرستار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
1
اعتماد بيمار به پزشك با روش اخلاقي و عملي پزشك ايجاد مي شود.وقتي كه بيماران عملا برخوردهاي خودخواهانه و مادي گرايانه را در پزشكان مي بينند و لمس مي كنند .اعتمادي ايجاد نمي شود.فقط به علت اجبار به نسخه پزشكان عمل مي كنند و در اكثر موارد حتي براي ديدن عكس و ازمايش هم حق ويزيت كامل بايد پرداخت شود و متاسفانه پزشكان با توضيحات خود بيشتر احساس گول خوردن را بيمار القا مي كنند تا توضيحي در باره بيماري
ناشناسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
0
موافق نیستم،این موضوع درباره همه پزشکان صادق نیست.بارها،به چشم دیده ام،جناب آقای دکتر برومندنه تنها از بیماران نیازمند ویزیت نگر فته اند،بلکه هزینه بیمارستان آنها را هم پرداخت کرده اند،امیدوارم نسل اینگونه پزشکان در ایرانزمین،پاینده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
چنین پزشکانی وجود دارند اما متاسفانه در اقلیت مطلق هستند
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
3
نکته جالبی که در خصوص پزشکان وجود داره اینه که:
1:حقوق دولتی دارند،کار دارند،امنیت شغلی دارند،و تنها حرفشان افزایش بیشتر همین حقوق های کم 10 میلیونی هست(توجه داشته باشید سایر اقشار تحصیل کرده حتی کار مناسب ندارند جه برسد به حقوق بالا و مطلوم نمایی برای افزایش حقوق)
2:اغلب شان بشدت غیر قابل انتقاد هستند و از صغیر و کبیرشان تا با حرف منطقی روبرو می شوند به شعور ملت توهین کرده و آنها را عوام می نامند(توجه داشته باشید منظورشان انسان های بی سواد و نادان هست و اگر سانسور می کنند بخاطر ترس از واکنش مردم هست)
3:اکثرا با جان ملت مانند بازیچه رفتار کرده و این را تسخیص های بسیار اشتباه آنها بیان میکند(برای امتحان اگر خدای نکرده بیمار شدید حتما نظر چند پزشک را جویا شوید تا اختلاف فاحش تشخیص آنها برایتان روشن شود)
4:و مورد آخر متاسفانه برخی ها همچنان ملت را نادان فرض کرده و مضحکانه مظلوم نمایی میکنند و از کم بودن حقوق می نالند(بله حقوقی که بتواند حرص و آز سیری ناپذیر این قشر پرتوفع را سیرآب کند هنوز بوجود نیامده)
با عرض پوزش از محضر معدود پزشکانی که هنوز جامه پاک پزشکی را به مادیات آلوده نکرده اند،که اگر عزیزانی مثل دکتر قریب و دکتر شیخ و امثالهم نبودند این اندک احترام ملت به این جامعه هم نبود
خدایا نعمت سلامتی را از این ملت دریغ ندار تا fvod انسان های .....و حریص در لباس مقدس پزشکی نگردند
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
1
آقای دکتر فرموده اند «نها کسی که از خراب کردن روابط مقدس بیمار و پزشک متضرر می شود بیمار است»
1- این پزشکان هستند متضرر می شوند چون باید دیگر برای اشتباهات پزشکی خود پاسخگو باشند و حقوق بیمار را رعایت کنند.
2- این سخن مثل آن است که بگوییم کارفرمایان باید به مهندسان اعتماد داشته باشند و در نحوه و نتیجه کار ایشان چون و چرا نکنند. طبیعی است که کسی که پول پرداخت می کند می خواهد خدمات مناسب دریافت کند. اساسا کاری که تنها بر اساس اعماد پیش برود نتیجه خوبی نخواهد داشت.
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
0
2
مسعود دوست عزیز اولا اعتماد مبنا و اصل هر کار هست،همون طور که یه مهندس در زمینه پزشکی تخصص نداره و اگر خدای نکرده مریض بشه باید به پزشکش اعتماد کنه،یه پزشک هم باید به مهندس وقتی میخاد شروع به برج سازی و مجتمع سازی کنه اعتماد کنه
یه مورد جالب بگم از این اعتماد سرشار:
کارفرمای ما پزشک بودن و عادتشون بود کلا در کار ما دخالت کنن و روزی هم ده بار حضوری غیر حضوری تلفنی با ایمیل پیام و یا شبکه های اجتماعی میگفتن میتونن ده تا مهندس بخرن و آزاد کنن
خدا به پول این عزیز برکت بده و امیدوارم همون طور که پزشک شدن روزی مدرک مهندسی رو هم بگیرن و نظرات کارشناسانه خودشون رو تخصصی تر کنن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: