کد خبر: ۷۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 22
شفا آنلاین>جامعه پزشکی> در دوران انترني در بيمارستان امام خميني (ره) و در بخش جراحي به همراه دونفر از دوستان، کارورز بخش بوديم.
به گزارش شفا آنلاین،بيماري با دل درد مراجعه کرده بود و يکي از دوستان ما که نسبت به بقيه قامت بزرگ‌ و سن بيشتري داشت، با اطمينان کامل بيمار را معاينه کرد و خطاب به بيمار گفت: «شما امشب بستري هستيد و فردا صبح به اتاق عمل منتقل مي‌شويد تا جراحي شويد و بعداز جراحي به بخش منتقل مي‌شويد.»

بيمار با همين تصور روي تخت خوابيد. تا ساعت 12 شب که شيفت اين همکار ما تمام مي‌شد، پيش بيمار آمد و گفت: «دوستان مراقب شما هستند و ان‌شاا... فردا اتاق عمل مي‌رويد. »بيمار هم فکر کرد که پزشکي که قرار است وي را جراحي کند، همين همکار ما است. تا صبح بيمار در بيمارستان ماند. صبح روز بعد دستيار ارشد بخش جراحي درحال ويزيت بيماران بود. به اين بيمار که رسيد، گفت: «شما مشکل خاصي نداري.

مي‌تواني بروي منزل و مرخص هستي.» بيمار متعجب پرسيد: «اما پزشک ديگري که ديشب اينجا بود، گفت بايد جراحي شوي!» همان زمان بود که مشخص شد درواقع انترن بخش اين حرف را زده و تشخيص جراحي را براي بيمار داده است. همان موقع دستيار ارشد گفت: «مشکلي نيست. صبر کن همان آقاي دکتر( انترن) بيايد و شما جراحي کند.» اين داستان باور برخي از دانشجويان پزشکي است که تصور مي‌کنند، به محض ورود به بخش مي‌توانند به تشخيص درست برسند که البته باور غلطي است.

 باورمن اين است که جامعه پزشکي کشورما از لحاظ دانش و عملکردي هم‌سطح پيشرفته‌ترين کشورهاي دنيا است. اميدوارم در ساير زمينه‌هاي مورد نياز پزشکي به ويژه اخلاق پزشکي نيز در سطح بهترين‌ها قرار بگيرد، تا هم بازگشتي به گذشتگان خود داشته و هم نمونه‌اي براي سايرين باشيم.
 
شروين فرهمند
معاون آموزشي تخصصي و فوق تخصصي دانشکده پزشکي دانشگاه علوم‌پزشکي تهران


برچسب ها: بيمار ، انترن ، جراحي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: