کد خبر: ۷۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 20
شفا آنلاین>سلامت>محققان امريکايي موفق به شناسايي نشانگرهاي زيستي در سرطان‌هاي پستان و پروستات شدند.
به گزارش شفا آنلاین، در واقع، با شناسايي اين نشانگرها در سرطان‌هاي پستان و پروستات به شناسايي علل ژنتيکي ايجاد و پيشرفت اين بيماري‌ها کمک خواهد کرد.

قابل توجه است، اين يافته‌ها مي‌تواند تلاش‌ها را براي شناسايي بهتر بيماراني که نسبت به هرگونه داروي شيمي‌درماني واکنش نشان داده و باعث مي‌شود تا سرطان به شکل تهاجمي‌تر به بدن بيمار حمله کند، تقويت کند.

مايکل فريمن (Michael Freeman) از مرکز پزشکي سدارز- سينايي در لس‌آنجلس امريکا درباره شناسايي اين نشانگرها مي‌‌گويد: «شناخت و شناسايي نشانگرهاي زيستي برداشت يک گام حياتي به سوي تحقيقات درباره سرطان و مراقبت از آن محسوب مي‌شود.»

وي مي‌افزايد: «استراتژي نمودارهاي جديد، نمونه‌هايي را در اين پژوهش‌ها نشان مي‌دهد که در نهايت توانايي ما را براي درمان بيماران مبتلا به سرطان بهبود خواهد بخشيد.»

اين نشانگرهاي زيستي که به تازگي شناسايي شده‌اند، با formin-3 و دخالت DIAPH3 در تعامل يک پروتئين که باعث سخت شدن سلول‌ها مي‌شود، مرتبط هستند.

اين پژوهش‌ها نشان مي‌دهند، در صورتي که اين نشانگرها کم شوند يا از بين بروند، سلول‌ها تغيير شکل مي‌دهند و فشار فضاهاي بافت باعث رشد يا پيشرفت بيماري در بيماران مبتلا به سرطان‌هاي پستان و پروستات مي‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: