کد خبر: ۷۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 22
شفا آنلاین>سلامت>پزشکان اسپانيايي در آستانه آغاز فاز ماقبل آخر آزمايش‌هاي کلينيکي روي واکسن مقابله‌کننده با ويروس ابولا هستند. درصورت موفقيت‌آميز بودن آزمايش‌هاي اخير روي واکسن ابولا مي‌توان آن را به‌زودي مورد استفاده قرار داد.
به گزارش شفا آنلاین،اين واکسن که با همکاري سازمان جهاني بهداشت و پزشکان بدون مرز همراه با پزشکان کشورهاي ديگري همچون اسپانيا ساخته شده روي نمونه‌هاي حيواني مشابه با ساختار بدن انسان و 400 داوطلب در گينه موفقيت‌آميز بوده است. همچنين قرار است روي تعدادي داوطلب در اسپانيا مورد آزمايش قرار گيرد.

به گفته متخصصان، اين واکسن ازطريق گنجاندن پروتئين ابولا در ويروس ديگر توليد مي‌شود و مي‌توان مشاهده کرد چه آنتي بادي‌هايي به‌وجود مي‌آيد، چه مدت زماني پس از تزريق واکسن فعال مي‌شوند و سطح ايمن‌سازي آنها به چه ميزان است.

مارتا آرسوآگا، يکي از متخصصان اين مطالعه گفت: «اين سومين مرحله از توليد واکسن بوده که طي 12ماه انجام گرفته و درصورت عدم همکاري نزديک محققان و پزشکان با يکديگر به‌طور معمول توليد چنين واکسني مي‌توانست حدود 10سال طول بکشد.»

به گفته آرسوآگا، اکنون در کمتر از يک سال واکسني ساخته شده که عوارض جانبي کمي دارد و مفيد است. ابولا ويروس پيچيده‌اي است که به‌دليل ويژگي‌هاي خاص به سختي مي‌توان با آن مقابله کرد. آرسوآگا افزود: «توليد واکسن مقابله کننده با ابولا مشکل است زيرا چندين نوع از ويروس اين بيماري وجود دارد و بنابر اين بايد واکسني توليد شود که تمام اين نسخه‌هاي ويروسي را دربر بگيرد.»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: