به گزارش شفا آنلاین،محمد آقاجاني با اشاره به اينکه امروز مفهوم رضايتمندي بيماران در تمام دنيا در حوزه مراقبتهاي پزشکي اهميت بسيار ويژهاي يافته است، اظهار کرد: «سهم عمده اين رضايتمندي متاثر از کيفيت و تنوع خدمات اقامت بيمار و رفتار کارکنان بيمارستانها است و هرچه اين خدمات متنوعتر و با کيفيت بهتر ارائه شود، رضايت بيماران و احتمال انتخاب مجدد بيمارستان توسط آنها بيشتر ميشود.»
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: «در کشور ما 83درصد از خدمات
بستري به وسيله بخش دولتي ارائه ميشود، اما با وجود اين، خدمتگيرندگان،
از کيفيت خدمات اقامت بيمار ارائه شده توسط بيمارستانهاي دولتي راضي
نيستند. از اين رو ارتقاي کمي و کيفي خدمات اقامت بيمار بيمارستاني، گامي
اساسي در جهت افزايش رضايت خدمتگيرندگان خواهد بود و براي تحقق اين هدف
نيز، تعريف استانداردهاي خدمات اقامت بيمار و يکپارچهسازي آن، ضروري است.»
آقاجاني خاطرنشان کرد: «با حجم بالاي ورودي بيمارستانها و
محدوديتهاي موجود، فرايند ارائه خدمات درماني درخلال ارتقاي هتلينگ
بيمارستاني و بازسازي و بهسازي، بخشهاي درماني نه تنها تعطيل نشده و طبق
برنامهريزيها سعي بر آن بود که بهعنوان مثال با خالي کردن يک بخش و
انتقال بيماران را به بخشهاي ديگر، فعاليتهاي بهسازي را ادامه داد. چراکه
نميتوان بيمارستان را بهصورت کامل از چرخه خدماترساني خارج کرد، لذا در
اين مدت از بيماران، خانواده آنها، پرسنل بيمارستاني بهدليل سختيها و
محدوديتهاي فضايي عذرخواهي ميکنيم.»