کد خبر: ۷۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 17
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص گفت: نوشیدن بسیار آب و عدم مصرف خوراکی شور نقش به سزایی در کاهش خوشکی دهان دارد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر عبدالحمید ظفرمند دندان پزشک و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: چون دهان راه ورود غذا به قسمت‌های داخلی دستگاه گوارش است برای آماده سازی غذا جهت جذب و همچنین به دلیل فعل و انفعالاتی که از طریق بزاق و ترشح آنزیم‌ها انجام می‌شود حائز اهمیت است.

وی در ادامه داد: در برخی افراد این ترشح بزاق کم و برخی افراد زیاد است که این کم و زیاد بودن میزان ترشح بزاق بستگی به شرایط محیطی و روحی و روانی دارد.

این دندانپزشک پیرامون نقش تغییر وضعیت روحی و روانی در افراد تصریح کرد: بروز حالت‌های عصبی باعث کاهش ترشح بزاق دهان می‌شود اما گاهی دلیل این کم بودن ترشح بزاق بیماری‌های مختلفی است.

وی تاکید کرد:‌ در بیماری که تحت درمان رادیوتراپی و یا اشعه درمانی قرار می‌گیرند میزان ترشح بزاق به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص راه‌کارهای درمان خشکی دهان اظهار کرد: نوشیدن زیاد آب جهت مرطوب ماندن دندان بسیار حائز اهمیت است، همچنین جویدن آدامس‌های بدون قند،‌عدم مصرف خوراکی‌های شور و خشک مانند بیسکوییت و چیپس و پفک و نوشیدنی‌هایی که قند بسیاری دارند و شیرین هستند در بهبود این وضعیت بسیار موثر خواهد بود.

ظفرمند در رابطه با علائم خشکی دهان خاطر‌نشان کرد:‌ سرخی دهان به بدبویی دهان خشکی و ترک خورده بودن لب‌ها از شایع‌ترین علائم خشکی دهان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: