کد خبر: ۷۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 16
شفا آنلاین>سلامت>به تازگی واکسن جدیدی برای مقابله با ابولا ساخته و بر روی داوطلبان تست شده که نتایجی منحصر بفرد در اختیار دانشمندان قرار داده است.
به گزارش شفا آنلاین - کارشناسان اعلام کرده‌اند واکسن VSV- EBOV که واکسن آزمایشی مقابله با بیماری ابولا است در 100 درصد افراد تلقیح شده در کشور گینه نو موثر بوده سبب محافظت و ایمنی آنها در برابر ابتلا به بیماری مرگبار ابولا شده است. 

گفتنی است، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی خانم دکتر مارگارت چان ساخت این واکسن آزمایشی را گامی حیاتی برای مقابله با این بیماری مرگبار دانسته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، تا به حال هیچ روش درمانی صد در صدی برای مقابله با بیماری ابولا که بر اساس گزارش‌ها تا به حال بیش از 11 هزار فرد را در غرب قاره آفریقا به کام مرگ کشانده وجود ندارد. 

نخستین بار در موج جدید گسترش اپیدمی بیماری ابولا در دسامبر 2013 در مناطق جنگلی کشور گینه موارد مبتلا به این بیماری مشاهده شده است. 

واکسن آزمایشی ابولا ثابت شده است که در آزمایشات انسانی موثر بوده و حال می‌تواند تبدیل به یک برگ برنده برای مقابله با این ویروس مرگبار در دست دانشمندان باشد.
 
واکسن VSV- EBOV توسط 3 شرکت مرک، شارپ و DOHME ساخته شده و در حال حاضر اثر بخشی 100 درصدی در محافظت از افراد در مقابل بیماری ابولا ایجاد می‌کند. 

پژوهشگران با این وجود اعتقاد دارند باید تحقیقات بیشتر در خصوص این واکسن و اثر گذاری آن بر تعداد بالایی از جمعیت انسانی صورت گیرد.

نتایج حاصل از آزمون واکسن بر روی داوطلبان و اثرات محافظتی آن در مجله لانست به چاپ رسیده است. 

کارشناسان همچنین امیدوار هستند در آینده از این واکسن بتوان به عنوان راه‌ حل برای جلوگیری از بروز بیماری ابولا در جهان استفاده کرد. 

بیش از 99 درصد مرگ و میر در اثر بیماری ابولا در 3 کشور گینه، سیرالئون و لیبریا رخ داده است. 
درحال حاضر پزشکان برای جلوگیری از ابتلا و یا سرایت بیماری ابولا به سایر افراد مجبور به استفاده از انواع محافظ‌ها هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: