کد خبر: ۷۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 16
شفا آنلاین>سلامت>برخلاف اغلب تصورات و باورها همیشه نمی‌توان عارضه پای کج در نوزادان را تقصیر مادرها انداخت.

به گزارش شفا آنلاین،هادی عبادی جراح و متخصص ارتوپدی  اظهار داشت: در عارضه پای کج یا پای چنبری، قسمت جلوی پا به سمت داخل و پایین چرخیده و پاشنه پا نیز به سمت داخل می‌چرخد. 

وی با بیان اینکه علت دقیق پای کج مشخص نیست، تصریح کرد: این عارضه که به طور عمده پس از تولد نوزاد مشخص می‌شود، ممکن است در نتیجه شرایط زایمان و بارداری نامناسب بروز کند ولی در عین حال عوامل دیگری نیز می‌تواند دخیل باشند.  
 
عبادی تأکید کرد: برخلاف اغلب تصورات و باورهایی که وجود دارد، نمی‌توان عارضه پای کج در نوزادان را تقصیر مادر از جمله رحم تنگ مادران و یا بدخوابیدن آنها گذاشت. 

وی با اشاره به اینکه علت دقیق پای کج تاکنون پیدا نشده است، اظهار داشت: عارضه پای چنبری یا پای کج ممکن است تظاهراتی از بیک بیماری باشد که در دوران جنینی و آخر بارداری رحم را درگیر کرده و موجب بروز اختلال در وضعیت پای نوزاد شده است. 
 
عبادی یادآور شد: در عارضه پای کج ممکن است هر دو پا درگیر بیماری شود که هم در این وضعیت و هم در حالتی که یک پا گرفتار بیماری می‌شود، هرچه بعد از زانو وجود دارد مانند عضله، استخوان، عصب، عروق و شریان، گرفتار بیماری شده و در واقع دچار مشکل می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه اصلاح عارضه پای کج تا حد بسیار زیادی امکانپذیر است، خاطر نشان کرد: البته اصلاح این بیماری در صورتیکه نوزاد به موقع تحت درمان قرار بگیرد و اقدامات درمانی به طور مناسب صورت گرفته و پیگیری لازم برای آن صورت گیرد بسیار بهتر و اثربخش‌تر است. 

عبادی تصریح کرد: درمان عارضه پای گچ شامل گچ‌گیری و آتل‌بندی و در مواردی که مورد نیاز باشد، جراحی است که البته پزشک با توجه به شرایط بیمار بهترین نوع درمان را انتخاب می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: