کد خبر: ۷۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 16
شفا آنلاین>سلامت>با ارسال اولین نمونه های کنترل کیفی به آزمایشگاه های سراسر کشور، همکاری برای استاندارد سازی آزمایشات در سازمان انتقال خون آغاز شد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی اکبر پور فتح اله با  اعلام این خبر گفت :در پی انعقاد تفاهمنامه میان انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی و سازمان انتقال خون ایران، اولین نمونه های برنامه ارزیابی خارجی کیفیت (EQAP) توسط آزمایشگاه ایمنو هماتو لوژی تهیه و برای 1600 مرکز پزشکی کشور ارسال شد.
 
به گفته وی این فرایند هر چهار ماه یک بار صورت می گیرد و و مراکز مشارکت کننده در این ارزیابی نتایج را جمع آوری و بررسی می کنند و نتایج آن در اختیار تمامی مراکز آزمایشگاهی همکار قرار می گیرد.
 دکتر پور فتح اله در تشریح گفت: مقایسه نمونه ها با آزمایشهای انجام شده در این آزمایشگاهها نشان دهنده میزان دقت آزمایش در این مراکز خواهد بود و این مقایسه می تواند برای ارتقای کیفی آزمایشگاه هایی که خدمات ایمنو هماتو لوژی وتزریق خون ارائه می دهند مورد استفاده قرار گیرد.
به گفته وی  نمونه های کنترل کیفی که اکنون توسط سازمان انتقال خون تهیه می شود، برای استاندارد سازی کیفیت آزمایشها ، سابق بر این  با هزینه هنگفتی از کشورهای خارجی وارد می شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: