کد خبر: ۷۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 16
توسط داروسازان ایرانی انجام می شود؛
شفاآنلاین:سلامت>درمان>نایب رئیس انجمن علمی داروسازان ایران گفت :سالانه صرفه جویی قابل توجهی ارزی در تولید دارو توسط داروسازان ایرانی در کشور صورت می گیرد.
به گزارش شفاآنلاین : دکتر فرشاد هاشمیان افزود:یکی از دستاوردهای داروسازان ایرانی تولید دارو داخلی با هزینه ای بسیار پایین در کشور است.
وی ادامه داد:به عنوان مثال برای تولیدحجم مشابه دارو در کشور در مقایسه با یکی از کشورهای همسایه با جمعیت مشابه و سطح درمان تقریبا مشابه، نزدیک به 30 درصد هزینه شده است که این صرفه جویی میلیارد دلاری در هر سال به طور مشخص حاصل زحمات داروسازان ایرانی است.
هاشمیان گفت :اگر این مقدار تولید دارو با این هزینه در کشور تولید نمی شد در شرایط بحرانی چون جنگ تحمیلی و یا در جریان تحریم ها سلامت تک تک افراد جامعه به خطر می افتاد چرا که این امر از پایه های ثبات جامعه بوده و آسیب پذیری کشور به شکل غیر قابل توجهی افزایش می یافت.
وی ادامه داد: این تولید دارو با فرض اینکه در سطح بهترین کیفیت جهانی نباشد موجب درمان ، پیشگیری و تشخیص در این سطح از جامعه شده است .
نایب رئیس انجمن علمی داروسازان ایران از دیگر فعالیت های داروسازان در کشور را بحث تولید علم توسط داروسازان اشاره کرد و گفت : بیشترین تولید علم در حوزه علوم پزشکی در کشور به عهده داروسازان کشور است که اگر چه از لحاظ تعداد ، کمتر از 15 درصد جمعیت پزشکان هستند اما رتبه اول تولید علم را در حوزه علوم پزشکی در کشور بر عهده دارند .
چهاردهمین همایش سراسری انجمن علمی دروسازان ایران با حضور بیش از 2500 داروساز از 4 تا 6 شهریور در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: