کد خبر: ۷۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 15
شفا آنلاین>سلامت>یک کارشناس طب اسلامی گفت: نوشیدن آب یخ و چای پر رنگ و معطر باعث بیماری کبد چرب می شود.
به گزارش شفا آنلاین ، حجت الاسلام و‌المسلمین «مهدوی نیا» در ویژه برنامه «طب المعصومین(ع)» که با حضور عموم زائر قبل از نماز مغرب و عشاء در صحن جمهوری اسلامی حرم رضوی برگزار شد، به موضوع «درمان و پیشگیری بیماری های دستگاه گوارش» پرداخت.
وی بیان کرد: متاسفانه بشر امروز، غذا خوردن خود را فقط برای سیر کردن شکم قرار داده و به نیاز بدن و ضعف خود توجهی ندارد و لذت خوردنی ها را با سالم و مفید بودن آن عوض کرده است.
حجت الاسلام مهدوی نیا با اشاره به اینکه ظروف تفلون سرطان زا هستند، گفت: غذا باید به آرامی و با مدت زمانی زیاد طبخ شود، استفاده از دستگاه مایکروویو برای آماده کردن سریع غذا برای بدن ضررهای زیادی دارد. 
این محقق و پژوهشگر طب اسلامی در ادامه عنوان کرد: پرخوری یکی از مهمترین علل و عواملی است که مانع رشد فکری و ایجاد بیماری گوارشی و معدوی در بدن می شود و از نظر علم پزشکی جدید و در افق تعالیم اسلامی، ثابت شده که پرخوری باعث اصلی بیماری و سرطان در بدن انسان است.
وی درباره خوردن غذای داغ اظهار کرد: افرادی که غذای داغ و پرحرارت استفاده می‌کنند، در طولانی مدت باعث آسیب در قسمت مری و حتی زخم معده و در نهایت سرطان می‌شوند.
این استاد حوزه درباره بیماری کبد چرب ابراز کرد: خوردن ته دیگ غذا، عدم تحرک، غذاهای رنگارنگ، چای پر رنگ و معطر، کاکائو، قهوه و سرخ کردنی ها باعث بیماری کبد چرب می شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 17 هزار حدیث در زمینه طب اسلامی و تغذیه وجود دارد، بیان کرد: تغذیه با رفتار و رشد انسان رابطه مستقیم دارد و از سوی دیگر در معارف اهل بیت(ع) به این مهم تاکید شده است.
گفتنی است سلسله جلسات «طب المعصومین(ع)» شنبه‌ها بعد از نماز مغرب وعشاء با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدوی نیا از محققان و پژوهشگران طب اسلامی در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزاری می شود.
برچسب ها: حرم رضوی ، سرطان ، تفلون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: