کد خبر: ۷۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 15
شفا آنلاین>سلامت>به تازگی هکر‌ها هدف جدیدی برای حمله خود پیدا کرده‌اند و آن حمله به دستگاه‌های پزشکی و حتی به قتل رساندن بیماران از طریق کنترل این وسایل است.‌
به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان هشدار می دهند، علاوه بر رایانه‌ها و خودروهای الکترونیکی دستگاه‌های پزشکی و انواع پمپ‌های کاشتی در بدن نیز می‌توانند توسط هکر‌ها مورد حمله قرار بگیرند.

گفتنی است، هک شدن دستگاه‌هایی چون دستگاه دیالیز، دستگاه سی تی اسکن، پمپ‌های تزریق دارو و حتی پرونده دیجیتالی سابقه بیماری‌های افراد به اثبات رسیده است،بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان از این نگران هستند، در آینده هکر‌ها حتی بتوانند دستگاه‌هایی برای زنده نگه‌داشتن بیماران استفاده می‌شوند، را مورد حمله هکری خود قرار داده، و دستگاه‌ها را تحت کنترل خود درآورند.

هک شدن دستگاه‌ها و تغییر روز داروها می‌تواند منجر به مرگ بیماران شود.

دستگاه‌های پمپ انتقال دارو که در اکثر بیمارستان‌های ایالات متحده از آن ها استفاده می‌شوند در ارتباط مستقیم با یک شبکه‌ کامپیوتری هستند و دستورات خود مبنی بر تزریق دارو یا قطع آن را از کامپیوتر دریافت میکنند.

در صورت هک شدن این وسایل جان هزاران بیمار در معرض خطر بسیار جدی قرار می گیرد.
در سوابق پزشکی دیجیتال بیماران نیز نفوذ هکرها می‌تواند سبب تشخیص اشتباه بیماری از سوی پزشک، تجویز داروهای اشتباه و یا درمان‌های بدون نتیجه شود.

سایر تجهیزات آزمایشگاهی، یخچال‌های نگهداری خون و پلاسمای خونی یا دستگاه‌های نگهدارنده واکسن نیز تنظیم درجه حرارت برای آنها بسیار حیاتی است در صورت هک شدن می‌توانند سبب فساد این اقلام ارزشمند شوند.

کارشناسان حتی توانایی هک‌ کردن دستگاه‌های رادیولوژی را نیز توسط هکرها می‌دهند.
پژوهشگران اعتقاد دارند باید روش‌های امنیتی جدیدی برای مقابله با نفوذ هکرها به دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی در سراسر دنیا ابداع شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: