کد خبر: ۷۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 14
شفا آنلاین>سلامت>علیرغم افزایش تعرفه‌ها ما به التفاوت بخش دولتی و خصوصی از جیب بیماران پرداخت می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر حسین قشلاقی عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه شاید یکی از اهداف مخفی طرح تحول سلامت، خروج تدریجی بخش خصوصی از صحنه درمان کشور است، افزود: با افزایش تعرفه‌ها همچنان مابه التفاوت بخش دولتی و خصوصی را مردم پرداخت می‌کنند که در بسیاری از شهرستان‌ها از توان آن‌ها خارج است.

وی با تاکید بر منابع محدود و مشخص مالی کشور، تصریح کرد: زمانی که منابع محدود و مشخص است، عمدتا از طریق نفت و یا از جیب مردم به طرق مختلف پرداخت و به سمت وزارت بهداشت سوق داده می‌شود. پرداختی از جیب مردم به ظاهر کاهش یافته و در نگاه عمیق‌تر این گونه نیست. 

قشلاقی وظایف ذاتی وزارت بهداشت را در گذشته انجام همین امور عنوان کرد و گفت: کاری که در این دولت انجام می‌شود، در حقیقت می‌توان گفت جبران محرومیت‌ها و عقب ماندگی‌ها و بی توجهی به حوزه سلامت در گذشته است.

وی تصریح کرد: دستاوردها و فرصت‌هایی چون سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و نگاه دولت مردان ما به حوزه بهداشت و درمان (در اولویت 2 یا 3) می‌توانست نوید گشایش و توسعه بسیار خوب در حوزه سلامت باشد اما با آغاز عجولانه طرح تحول سلامت، در نهایت با چالش‌های بسیاری روبرو خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: