کد خبر: ۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - 2013October 05
شفاآنلاین-  جانشین فرمانده ناجا گفت:‌در حال حاضر به بخش ایمنی خودروها توجه نمی‌شود و نمی‌دانیم تا کی باید ارابه‌های مرگ را تولید کنیم.
به گزارش شفاآنلاین ، سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی در اختتامیه دومین جشنواره رسانه ایمنی و فرهنگ ترافیک با بیان اینکه خبرنگاران در کنار افسران راهور نیروهای اجرایی هستند که در زمینه راهنمایی و رانندگی به پلیس کمک می‌کنند. وی با بیان اینکه در این بخش از سخنان باید به چند "چه" بپردازم که وضعیت ترافیک چه بود، چه شد، چرا شد و چه باید بشود، گفت: این یک واقعیت است که هر سال پذیرفته بودیم که باید به تلفات رانندگی در کشور یک درصد اضافه شود و مشاهده کردید که داریم به نقطه‌ای می‌رسیم که نام ایران را در جهان به جای فرهنگ تمدن و مردمش با نام تلفات گسترده رانندگی بشناسند که این خیلی بد بود. رادان ادامه داد: وقتی در سال 85 میزان تلفات رانندگی به مرز 28 هزار رسید برنامه‌ای گذاشته شد که روند افزایش تلفات متوقف شود یک اقدام با مشارکت مردم شروع شد که خوشبختانه در همان سال روند افزایش متوقف شد که اگر این جهاد شروع نمی‌شد امروز و در سال 92 عدد کشته‌های رانندگی باید با توجه به رشد جمعیت، خودروها و سفرها نزدیک به 48 هزار می‌رسید. جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: خوشبختانه با اتفاقاتی که افتاد نه تنها وضعیت متوقف شد بلکه امروز به حدود 18 هزارتا کاهش یافته است. در 6 ماهه امسال نیز تعداد تلفات رانندگی نسبت به نیمه اول سال گذشته یک هزار نفر کاهش داشته است. رادان با بیان اینکه این کاهش تلفات یک جهاد بود، گفت: تلفات زلزله بم هنوز از خاطره مردم خارج نشده است و این در حالی است که تعداد تلفات جنگ تحمیلی یک جنگ برابر یک دنیا بود با تلفات سال‌های گذشته در حوادث جاده‌ای برابری می‌کند. اینکه به تلفات 46 هزار نفری نرسیده‌ایم و مرتب به کاهش تا سطح 18 هزار نفر شده ایم افتخار است. اما اینکه همچنان سالانه 18 هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شوند، خوب است قطعا باید فکر دیگری کرد. وی افزود: در سالهای گذشته در کنار کارآمدتر شدن پلیس، مجلس شورای اسلامی و دولت وقت هم وارد عمل شدند و قوانین را اصلاح کردند. به یاد دارید زمانی که قوانین اصلاح نشده بود هزینه تخلف پایین بودو متخلفان آن گونه که باید با جریمه‌های بازدارنده روبرو نمی‌شدند. وی با بیان اینکه اصحاب رسانه، دولت و مجلس به کمک پلیس آمدند گفت: این اتفاقات خوب رخ داد تا شاهد این وضعیت هستیم. اصحاب رسانه و صداوسیما خوب عمل کردند و به نظر بنده خبرنگاران در این بخش انقلابی عمل کردند و بعضا از نیروهای پلیس هم جلوتر بودند. رادان خاطرنشان کرد: واقعا می‌توان عدد کشته‌ها را به عددی رساند تا طبق تعریف بین‌المللی و اجتناب‌ناپذیر باشد در حال حاضر به بخش ایمنی توجه نمی‌کنیم. وی افزود: تا چه زمانی باید این ارابه‌های مرگ را تولید کنیم. قیمت جان انسان مگر چقدر است که این همه با آن شوخی می‌کنیم. 40 نفر در یک حادثه رانندگی کشته می‌شوند و چند روز طول می‌کشد که هویت کشته‌شدگان را شناسایی کنیم. بعد از آن تا یک مقدار اطلاع‌رسانی می‌شود از چند جا تماس می‌گیرند که چرا این اطلاع‌رسانی انجام شد.  رادان ادامه داد: گویا ما باید از طرف 40 کشته این حادثه از تولید‌کنندگان و کسانی که خاطرشان مکدر شده عذرخواهی کنیم. جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تشکر به ورود مجلس شورای اسلامی به این موضوع اظهار داشت: چرا بخش‌های مسئول نباید میزان قصور خود را شجاعانه بپذیرند. سازندگان خودروهای خارجی هم وقتی متوجه نقصی در تولیداتشان می‌شوند عذرخواهی می‌کنند. هزینه زحمتی که به مالکان وارد شده را می‌پردازند و از آنها عذرخواهی می‌کنند و با این کار اعتبار خود را بالا می‌برند اما در کشور ما اینگونه نیست.وی ادامه داد: امروز اگر بتوانیم با جهادی دیگر سطح تلفات را پایین بیاوریم در کنار اجر اخروی آن توانسته‌ایم شأن مردم و کشور را بالا ببریم. یکی از خطوط اعتبار جهانی وضعیت انضباط اجتماعی است که یکی از پارامترهای آن که مهمترین آنها هم است وضعیت رانندگی است. رادان در پایان گفت: مردم ما سزاوار مطرح شدن در سطوح بالاتر هستند و باید جهاد دیگری را در این زمینه آغاز کنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: