کد خبر: ۷۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 12
شفا آنلاین>سلامت>پیوند مو در صورت، موثرترین روش برای ترمیم اسکارها در نواحی مودار می باشد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر کامران جزایری عضو هییت مدیره انجمن جراحان  پیوند موی آسیا  با بیان اینكه پیوند مو در ناحیه صورت از نظر تکنیکی به مراتب دشوارتر از پیوند مو در درمان ریزش اندروژنتیک است گفت :علت این امرهم از نظر ظرافت کار و هم حساس بودن نواحی صورت از نظر ظاهری برای بیمار می باشد.

وی با اشاره به اینكه پیوند مو در نواحی مختلف صورت کاربردهای متفاوتی دارد كه میتوان پیوند مو را  در ناحیه ابروها، مژه ، پشت لب ، ریش آقایان ، پوست ناحیه جلوی گوش برای پنهان کردن اسکارهای لیفتینگ در خانمها اشاره كرد.

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان پیوند موی آسیا ادامه داد: پیوند مو هم برای مقاصد زیبایی و هم بعنوان روشی برای ترمیم ضایعات صورت بکار گرفته می شود و در بسیاری از موارد اسکارهای صورت بخصوص در نواحی مودار روشهای جراحی پلاستیک نتایج رضایت بخشی ندارد كه در این موارد تنها و بهترین انتخاب انجام پیوند مو در ناحیه اسکار می باشد.

وی با اشاره به اینكه به عنوان نمونه می توان به اسکارهای بریدگیهای ناحیه ابرو اشاره کرد که با جراحی باز از خود اسکار خطی بجا می گذارد یادآور شد: در اسکارهای ناشی از جراحی شکاف کام در آقایان در ناحیه پشت لب با شرایطی مشابه مواجه می شویم.
 
دكتر جزایری اظهار كرد : در خانمها جراحی لیفتینگ گاه منجر به جابجایی خط مو و کاهش موهای ناحیه جلوی گوش می شود که با پیوند مو می توان بخوبی اسکار را پنهان کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر کاربردهای ترمیمی در ناحیه صورت پیوند مو برای مقاصد زیبایی نیز کاربرد دارد و برای ترمیم ابروها در مواردی که بیمار به هر دلیلی ابروهای کم پشت دارد از جمله موارد ارثی ، نژادی و ناشی از تاتو و برداشتن ابرو، می توان با استفاده از پیوند مو ابروها را به خوبی  ترمیم کرد.

عضو هیئت مدیره بورد جراحی پیوند موی امریکا با تاكید به اینكه در مردانی که بطور سرشتی یا به دلایل ژنتیکی (اختلالات کروموزومی) یا نژادی صورت کم مو یا بی مو دارند   نیز می توان با پیوند مو بخوبی مشکل بیمار را حل كرد اظهار كرد : پیوند مژه  بهتر است تنها برای مقاصد ترمیمی انجام شود چرا که نتایج حاصله به اندازه کافی طبیعی و رضایت بخش نیست.

وی در پایان خاطرنشان كرد : بطور كلی پیوند مو در صورت ، موثر ترین  روش برای ترمیم اسکارها در نواحی مو دار می باشد و علاوه بر کاربردهای ترمیمی، کاربرد های زیبایی متنوعی در نواحی مختلف صورت دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: