کد خبر: ۷۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 12
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس آمارها در سال‌های اخیر موارد آسم در سنین پایین افزایش یافته است.
به گزارش شفا آنلاین،مهران صبوری، متخصص بیماری‌های تنفسی  گفت: آسم از بیماری‌های شایع ریوی است که در آن مجاری هوایی، نسبت به عوامل آلرژی‌زا و محرک، حساسیت بیش از حدی از خود نشان می‌دهد.

وی افزود: حساسیت به وجود آمده بیش از تحمل فرد است به طوریکه در تماس با عوامل مذکور، پوشش داخلی مجاری هوایی متورم و عضلات اطراف این مجاری منقبض و در نتیجه مجاری هوایی باریک می‌شوند.

صبوری تصریح کرد: همچنین در اثر التهاب پوشش داخلی مجاری هوایی، موکوس بیشتر تولید می‌شود و تجمع موکوس نیز موجب انسداد مجاری هوایی می‌شود که در نتیجه آن، حمله آسم رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه درصد عمده‌ای از مبتلایان به آسم را کودکان تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: البته آسم در سنین پس از کودکی تا سالمندی نیز شیوع بسیار بالایی دارد ولی این بیماری معمولاً کودکان را بیش از بزرگسالان درگیر می‌کند.

صبوری تأکید کرد: بر اساس آمارها در سال‌های اخیر موارد بروز آسم در سنین پایین افزایش یافته است به طوریکه در حال حاضر حدود 15 درصد کودکان در کشورمان به آسم مبتلا هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان بروز آسم در بین کودکان در بسیاری از مناطق کشور افزایش یافته است، یادآور شد، بر اساس بررسی‌ها و آمارهای موجود، میزان بروز آسم در کودکان در حدود 10 سال پیش، حدود 3 تا 5 درصد کمتر از میزان فعلی بوده است.

صبوری خاطرنشان کرد: البته ذکر این نکته نیز ضروری است که افزایش درصد مبتلایان به آسم به ویژه در کودکان، تا حدودی در نتیجه بهبود ثبت و گزارش مبتلایان به این بیماری است چرا که در گذشته بسیاری از کودکان دچار درجاتی خفیف تا متوسط از آسم می‌شوند ولی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه نمی‌کردند که همین موضوع موجب می‌شد که آمار واقعی از مبتلایان به آسم در بسیاری از مناطق وجود نداشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: