کد خبر: ۷۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 13
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: اگر قرار است واکسن مورفین روی انسان آزمایش شود بهتر است مجری این طرح مدارک لازم درباره بی خطری این واکسن و اثر بخشی آن را به سازمان غذا و دارو ارائه دهد تا بررسی های لازم روی آن صورت گیرد.
به گزارش شفا آنلاین،مهدی پیرصالحی در خصوص اظهارات مطرح شده درباره واکسن مورفین، اظهار کرد: واکسن مرفین طی 10 سال گذشته در مرحله تحقیقاتی خود باقی مانده است و تاکنون مدارکی برای مجوز به سازمان غذا و دارو ارائه نشده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که سازمان غذا و دارو بارها اعلام کرده است که انجام مطالعات انسانی قبل از دریافت مجوز از سوی این سازمان تخلف محسوب  می شود، افزود: اگر قرار است این واکسن روی انسان آزمایش شود بهتر است مجری این طرح مدارک لازم درباره بی خطری این واکسن و اثر بخشی آن به سازمان غذا و دارو ارائه دهد تا بررسی های لازم روی آن صورت گیرد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو تصریح کرد: زمانی که هیچ مدارکی به سازمان برای صدور مجوز ارسال نشده است چطور برخی مسئولان انتظار دارند که روند و اقدامات لازم در مجوز این طرح سرعت پیدا کند.

پیرصالحی در خاتمه با بیان این مطلب که تاکنون مجوزی برای واکسن مورفین صادر نشده است، گفت: مجری طرح بهتر است به دنبال ارائه مدارک باشد.
میزان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: