کد خبر: ۷۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
شفا آنلاین>سلامت>رئیس اداره محیط زیست منطقه 6 از دریافت اخطار به تعدادی از بیمارستان‌های محدوده به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی در زمینه دفع پسماند‌های عفونی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین-محمد عبدالحسین زاده رئیس اداره محیط زیست منطقه 6 عنوان کرد: پنج مرکز درمانی متخلف در سطح محدوده که پسماند‌های عفونی خود را با روش‌های نامناسب و غیر استاندارد جمع آوری و دفن می‌کردند، شناسایی، اخطار و تذکر کتبی دریافت کرده‌اند.

وی گفت: در متن اخطاریه به صراحت و جدیت از مدیران این مراکز خواسته شده تا زباله‌های بیمارستانی و عفونی خود را به صورت بهداشتی جمع آوری، همچنین حمل و نقل این زباله‌های عفونی با خودرو‌های ویژه انجام شود.

عبدالحسین زاده ادامه داد: مراکز تولید کننده این نوع زباله‌های خطرناک باید با سازمان مدیریت پسماند شهرداری تعامل برقرار کرده و به وسیله قرارداد‌های همکاری با این سازمان، امحاء ، حمل و نقل زباله‌های عفونی در مکان‌‌های پیش بینی شده انجام شود.

رئیس اداره محیط زیست منطقه در پایان افزود: بر اساس بند 13 و 14 قانون مدیریت پسماند، مراکزی که تولید کننده پسماند عفونی هستند نیز وظیفه نگهداری، امحاء حمل و نقل این زباله‌ها را بر عهده دارند، بدین جهت که با ورود زباله‌های عفونی و بیمارستانی به چرخه پسماند‌های خانگی، احتمال شیوع بیماری در کلان شهرها بیشتر می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: