کد خبر: ۷۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 10
وزیر بهداشت بیان کرد:
شفاآنلاین:سلامت>درمان>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکانات و زیر ساخت های موجود در بخش بهداشت و درمان را در کشور کافی ندانست و گفت: با وجود امکانات کم نباید به مردم وعده دروغ داد.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر سید حسن قاضی زاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان نظام مافی شوش افزود: با وجود اینکه کادر درمانی و متخصص خوبی داریم اما زیر ساخت های مناسب در بخش مراکز درمانی و بیمارستانی کشور وجود ندارد.
وی با بیان اینکه اعتبارات معمولا صرف طرح های با پیشرفت بالای 80 درصد می شود گفت: اگر بخواهیم نظام خدمات درمانی متحول شود دولت و مجلس باید توجه ویژه ای به این بخش داشته باشند.
وی با بیان ایکه مردم حاضرند یارانه خود را صرف سلامت کنند افزود: دولت یازدهم در بخش بهداشت و درمان خدمات شایسته ای ارایه کرده است.
وی منطقه ای کردن خدمات درمانی بیمه ها را از برنامه های این وزارتخانه برشمرد و گفت: با تعیین یک سود منطقی و معقول برای شرکت های بیمه درمانی تلاش می شود تا خدمات بیمه درمانی پایدار و منطقی شود.
وزیر بهداشت از اقدامات خیرخواهانه مردم در حوزه سلامت نیز تجلیل کرد و اظهارکرد: از اینکه مردم، خود برای احداث بیمارستان پیش قدم می شوند جای تقدیر و تشکر بسیار دارد.
وی کمبود تخت بیمارستانی را در کشور بیش از 80 هزار تخت عنوان کرد و گفت: این مشکل قابل حل است اما این اقدام نیاز به یک تصمیم بزرگ دارد که امیدواریم مسوولان با گذشت بیش از 36سال از انقلاب اسلامی در این عرصه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را یاری کنند.
وی با اشاره به ساخت دو بیمارستان در شهرهای اهواز ویژه کودکان و آبادان افزود: در شهرستان شوش امکانات درمانی کم است و مردم مطالبات زیادی دارند که حقشان است.
وزیر بهداشت همچنین از اعزام تیم ویژه ای به شهرستان شوش برای بررسی کمبودهای بهداشتی و درمانی این شهرستان خبر داد و در خصوص بیمارستان نیمه کاره الغدیر شوش گفت: با اعتبارات کم بعید است بتوان اعتباری به این بیمارستان اختصاص داد ضمن اینکه با اعتبارات ناچیز تا 50 سال آینده بعید است بتوان این بیمارستان را تکمیل کرد.
در سفر وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به شوش تخصیص اعتبار برای ساخت بیمارستان الغدیر، تبدیل بیمارستان به تروما، MRI ، افزایش تخت های ویژه CCU و ICU و تخت های بستری، آموزشی کردن بیمارستان نظام مافی شوش مطالبه شد.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرستان شوش از بخش های مختلف بیمارستان نظام مافی شوش دیدن کرد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: