کد خبر: ۷۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 10
متخصص زنان و زایمان در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص زنان و زایمان گفت: به طور معمول نزدیکی در دوران حاملگی منع خاصی ندارد مگر در مواردی که پزشک بنا به دلایلی اجازه برقراری رابطه جنسی را به مادر نمی دهد.
دکتر شهره بهروزی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در صورتی که مادر دچار تهدید به سقط، لکه بینی، درد زیر شکم و یا درد رحمی باشد در برقراری روابط جنسی نیز منع دارد.

وی افزود: در صورتی که در سونوگرافی هماتوم یا لخته پشت جفت و یا جفت سرراهی گزارش شود نیز زن برای برقراری روابط جنسی منع دارد که باید به گفته و صلاح دید پزشک معالجش گوش دهد.

به گفته وی در صورتی که مادر از نظر متخصص زنان هیچ گونه مشکلی نداشته باشدپس برای برقراری روابط جنسی هیچ گونه محدودیتی هم ندارد.

وی ادامه داد: به طور کلی بهتر است که نزدیکی در اوایل حاملگی کمتر باشد(هفته ای یک یا دوبار) و هنگام نزدیکی ،زن به پهلو باشد و نزدیکی تا انتها صورت نگیرد تا مادر اذیت نشود.
وی تأکید کرد: حال در صورتی که همسر پس از نزدیکی دچار درد یا خونریزی شود بهتر است  رابطه جنسی انجام نشود.

متخصص زنان و زایمان یادآور شد: ضمن این که در ماه های آخر بارداری یعنی 36 هفته به بعد بهتر است نزدیکی انجام نشود مگر با اجازه، تحت نظر و صلاح دید متخصص زنان و زایمان.
ریختن اسپرم داخل واژن بعد از حاملگی مشکل ساز است؟
وی درباره این که ریختن اسپرم داخل واژن پس از حاملگی مشکل ایجاد می کند یا نه به شفا آنلاین گفت: نه مشکلی ایجاد نمی کند اما بهتر است که قبل و بعد از نزدیکی زن و مرد بهداشت را رعایت کنند و از شستشوی دستگاه تناسلی غافل نشوند.
به گفته بهروزی شستن واژن بعد از نزدیکی به زن برای عدم ابتلا به عفونت های دوران حاملگی نیز کمک شایانی می کند.
منع برقراری روابط جنسی در دوران حاملگی را جدی بگیرید
وی هشدار داد: در صورتی که پزشک برای زن در حین حاملگی برقراری رابطه جنسی را منع کند و وی به آن عمل نکند خطرات تهدید به سقط را در پی دارد. اما به طور معمول بعد از 2 تا 3 هفته استراحت به طور مجدد و تحت نظر پزشک می توانند نزدیکی داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: