کد خبر: ۷۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 09
شفا آنلاین>سلامت>بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که در روزهای گرم سال میزان ابتلا به مسمومیت ها و بیماری‌های انگلی در اغلب استان‌های کشور افزایش چشمگیری یافته و به همین دلیل باید بیشتر مراقب این دو بیماری در فصل تابستان بود.
به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران  اظهار داشت؛  هنوز در آبیاری برخی از سبزی‌ها از آب فاضلاب استفاده می‌‌شود و بسیاری از افراد نیز در شستشوی میوه‌ها و سبزی‌ها دقت کافی را نمی‌کنند.

وی گفت: نگهداری و مصرف مواد غذایی به ویژه درفصل گرما که اهمیت بسیار زیادی دارد به درستی صورت نمی‌گیرد.

مرادی با بیان اینکه اغلب بیماری‌های تابستان به نوعی با آب و غذاهای آلوده در ارتباط نزدیک است، تاکید کرد: بررسی‌های اخیر نشان می‌دهند که در روزهای گرم سال میزان ابتلا به مسمومیت‌ها و بیماری های انگلی در اغلب استان‌های کشور افزایش چشمگیری یافته و به همین دلیل باید بیشتر مراقب این دو بیماری در فصل تابستان بود.

وی افزود: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که شستن میوه‌ها و سبزی‌ها فقط با آب می‌تواند موجب پاکیزگی‌ کامل آنها شود، در حالیکه عدم شستشوی مناسب میوه‌ها و به ویژه سبزی‌ها می‌تواند فرد را دچار عفونت و مسمومیت کند.

مرادی گفت: دل‌درد، دل‌پیچه، اسهال، استفراغ و تهوع از علائم اصلی مسمومیت های غذایی است که علت مهم بروز این بیماری‌ها، رعایت نکردن بهداشت مواد غذایی است.

وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از مسمومیت‌ها و عفونت‌های انگلی در هنگام مسافرت بروز می‌کند، تصریح کرد: در مصرف آب و مواد غذایی و نگهداری آنها معمولا دقت نمی‌شود و متاسفانه مواد غذایی از مکان‌هایی تهیه می‌شود که در این اماکن بهداشت به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود.

مرادی یادآور شد: در تهیه مواد غذایی از رستوران ها،‌اغذیه‌ فروشی‌ها و مغازه‌هایی که درجاده‌ها و اطراف شهرها قرار دارند باید دقت بالایی کرد چرا که بر اساس بررسی‌هایی که به صورت مکرر از این اماکن صورت گرفته است،‌معمولا اصول بهداشت رعایت نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در هنگام تهیه آب نیز باید به سالم بودن آن توجه کرد و وقتی به رودخانه و محلی که آب در آنجا جمع شده است رسیدیم، نباید اقدام به خوردن اینگونه آبها کرد و حتی در خصوص شنا کردن یا آب تنی کردن در اینگونه آبها نیز باید دقت و احتیاط زیادی کرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: