کد خبر: ۷۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 09
رئیس پزشکی قانونی کشور خبر داد
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>رئیس پزشکی قانونی کشور در مورد راه‌اندازی بانک ژنتیک گفت: به علت کمبود اعتبار نمی‌توانیم از 20 هزار مجرم سابقه‌دار نمونه‌برداری کنیم اما امسال اطلاعات 5 هزار مجرم را ثبت خواهیم کرد.

به گزارش شفا آنلاین : سیداحمد شجاعی رئیس پزشکی قانونی کشور در حاشیه تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در جمع خبرنگاران در مورد اجرای طرح دادپزشک گفت: این طرح دو سال اول به صورت آزمایشی در کشور اجرا می‌شود که استان تهران نیز یکی از استان‌هایی است که به صورت پایلوت طرح دادپزشک در آن اجرایی شده است.

وی در مورد راه‌اندازی بانک ژنتیک نیز گفت: همه مراحل راه‌اندازی طی شده است و در کشور 9 آزمایشگاه نیز تاسیس شده به طوریکه قرار بود امسال با نمونه‌برداری از 20 تا 25 هزار مجرم سابقه‌دار بانک ژنتیک عملیاتی شود.

رئیس پزشکی قانونی کشور ادامه داد: با وجود کمبود اعتبار امسال بنا داریم تا از 5 هزار نفر از مجرمان با سابقه ثبت اطلاعات ژنتیکی کنیم که این موضوع را از مجرمان باسابقه آغاز می‌کنیم.

وی در مورد بودجه سازمان پزشکی قانونی گفت: امسال افزایش بودجه به آن شکل نداشتیم اما ما در حوزه عمرانی مشکل کمبود بودجه نداریم و فعالیت‌ها انجام می‌شود اما کمبودهایی در بحث مزایای پزشکان داریم.

شجاعی توضیح داد: این کمبودها در پرداخت به پزشکان زمانی مشخص می‌شود که در مناطق محروم پزشک وزارت بهداشت چند برابر پزشک ما در این منطقه دریافتی دارد و طبیعی است که پزشک ما جذب وزارت بهداشت شود.

وی در مورد حق ویزیت پزشکان پزشکی قانونی گفت: حق ویزیت ما تعرفه‌ای است که رئیس قوه قضائیه مصوب کرده و تمامی آن به خزانه واریز می‌شود و این پول به افراد و پزشکان تعلق نمی‌گیرد چرا که ما به پزشکان حقوق ثابت می‌دهیم.

رئیس پزشکی قانونی کشور در مورد خطاهای پزشکی گفت: درصد زیادی از خطاها قصور پزشکی نیست و به همین دلیل نیمی از پزشکان از شکایت مطرح شده تبرئه می‌شوند و نیمی دیگر مقصر شناخته می‌شوند.

وی در مورد استخدام پزشکان جدید گفت: امسال مجوز استخدام 50 پزشک را دریافت کردیم که مراحل استخدام را طی می‌کنند.

شجاعی ادامه داد:‌ در مرحله دوم نیز مجوز استخدام 200 پزشک را گرفته‌ایم که امیدواریم در نیمه دوم سال اجرایی شود.

رئیس پزشکی قانونی کشور از عدم شناسایی یکی از اجساد سیل‌زدگان حادثه کن و سولقان و سیجان خبر داد و گفت: از خانواده‌های مفقودین خواهش می‌کنیم که برای نمونه‌برداری DNA مراجعه کنند تا بتوانیم این یک جسد را نیز شناسایی کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: