به گزارش شفا آنلاین، در این جلسه رئیس انجمن علمی ارتز و پروتز و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، رضا وهاب کاشانی و جمعی از دانشجویان مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی هلال ایران، بهزیستی و علوم پزشکی ایران به بحث و تبادل نظر پرداختند.
وهاب کاشانی از دانشجویان این رشته به عنوان سرمایههای امیدبخش که میتوانند با بالفعل کردن پتانسیل خود ایدهها و خلاقیتهای مؤثری در اثبات این رشته داشته باشند، یاد کرد و گفت: دانشجویان باید فعالیتهای خود را در زمینه ایدهپردازی با تشکیل کارگروهها و انجمن علمی دانشجویی آغاز کرده و در این میان از نظرات نمایندگان سایر دانشگاهها به منظور تلطیف فضای فکری خود بهرهمند شوند.
وی ادامه داد: در دانشگاهها تجهیزات و امکاناتی موجود است که متعلق به دانشجو است و دانشجویان میتوانند از همکاری دانشگاه، استفاده کنند.
وی افزود: بهتر است در ابتدای انجام کار چند نفر که انگیزه کافی برای تشکیل کارگروهها را دارند به عنوان هیئت مؤسس اساسنامهای را تنظیم و در آن شرح وظایف را مشخص کنند، سپس به عضوگیری پرداخته و در موضوعات مرتبط با رشته ایدهپردازی کنند.
در ادامه پژم، عضو انجمن علمی ارتوز و پروتز ایران از برگزاری سمینارهای علمی در خصوص این رشته خبر داد و اظهار داشت: تعدادی سمینار علمی در ارتباط با رشته ارتز و پروتز توسط انجمن برنامهریزی شده و قرار است بهصورت ماهانه تا پایان سال اجرا شود که در کنار آن، کارگاههای آموزشی هم وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: مسابقات انجمن علمی به منظور ایجاد انگیزه در دانشجویان و ایجاد فضای مناسب رقابتی طراحی شده تا از این طریق بتوان به نوآوری و طرحهای جدید دست یافت.
عضو انجمن علمی ارتز و پروتز پیگیری دانشجویان و مطالبات علمی آنها را امری مهم خوانده و تصریح کرد: این موضوع که تمام نواقص علمی موجود، متوجه دانشگاه باشد حرف صحیحی نیست و شخص دانشجو هم باید از استاد اطلاعات بیشتری را بخواهد و بدین ترتیب بنیه علمی و عملی خود را تقویت کند.
یادآور می شود، در این جلسه دانشجویان سوالات خود را با اعضای انجمن علمی مطرح کرده و در پایان شش نفر بهعنوان هیئت مؤسس کارگروهها انتخاب شدند.