کد خبر: ۷۲۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 08
مدیر کل داروی سازمان غذا و دارو:
شفاآنلاین:سلامت>درمان>مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، قطعا افزایش واردات دارو نخواهیم داشت و می بایست وارد بازارهای صادراتی شویم.
به گزارش شفا آنلاین :  دکتر مهدی پیرصالحی با بیان اینکه تحریم ها باعث فشارهای سنگینی در حوزه دارو شد، اظهار داشت: بعد از توافقات اولیه در لوزان مقداری در زمینه دارو تاثیر داشته و کمک کرده تا در مراودات دارویی بتوانیم بحران دارویی سال ۹۲ مدیریت کنیم.

وی گفت: در بحث تحریم در سال های ۹۱ و  ۹۲ کشور ما متضرر شد و خیلی از بیماران ما دچار کمودهای دارویی شدند، بحران شدیدی در داروهای بیهوشی در آن سال ها پیش آمد عمل های جراحی ما را دچار تاخیر می کرد و این ضررهایی بود که مستقیما در حوزه دارو وجود داشت و از طرفی  تحریم برخی تجهیزاتی که شرکت های دارویی ما نیاز داشتند که اینها شامل تحریم بود و کشور در تامین این موارد مشکل داشت.

پیرصالحی افزود: خوشبخاته از سال ۹۲ این بحران ها مدیریت شد و مشکلات دارویی کمتر شد.

وی گفت: امیدواریم پس از توافقی که صورت گرفته شاهد تحولات مثبتی در حوزه دارو باشیم و قطعا پس از توافق نیز افزایش واردات نخواهیم داشت و در همان سقف واردات و یا کمتر نیز خواهد شد اما بحثی که می تواند  ما را کمک کند این است که وارد بازارهای صادراتی شویم و از این فرصت استفاده کنیم و طراز دارویی خود را مثبت کنیم.

مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در ادامه خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری خارجی نیز می تواند در موضوع توافق کمک تاثیرگذاری داشته باشد هم در بحث نوسازی صنایع و هم در سرمایه گذاری های جدیدی که شرکت های خارجی به صورت مستقل یا به صورت شراکت با شرکت های ایرانی برای تولید داروهای جدید انجام دهند.

پیرصالحی در پایان اظهار داشت: واردات دارو طبق همان سقف سابق خواهد بود و افزایش واردات دارو مشکلی از ما حل نمی کند؛ تسهیل روابط مالی باعث می شود که ما به موقع تر داروها را در اختیار داشته و تامین کنیم و افزایش واردات به صنعت ما لطمه می زند و داروهایی که دارای مشابه تولید داخل هستند لازم نمی دانیم که افزایش واردات داشته باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: