کد خبر: ۷۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 07
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص قلب و عروق گفت: بهترین روش شناسایی نارسایی‌های قلبی با EF نرمال، استفاده از روش کاتتریسم راست است.

به گزارش شفا آنلاین ، دکتر «شیما مینایی» با اشاره به اینکه شیوع بیماری‌های قلبی با EF نرمال به همان اندازه شیوع بیماری‌های قلبی با EF غیرنرمال، است گفت: متاسفانه این بیماران به این خاطر اینکه معمولا نوار قلب نرمال و در بیشتر موارد اکوکاردیوگرافی نرمال دارند، کمتر شناسایی شده و در نتیجه اقدامات درمانی دریافت نمی‌کنند.

وی افزود: کاتتریسم راست در حقیقت اندازه گیری فشار عروق ریه و قلب است و تقریبا شبیه انژیوگرافی است. این روش بهترین روش برای شناسایی این نوع از نارسایی‌های قلب است و کمک فراوانی به تشخیص درست و به هنگام بیماری می کند.

این فلوشیپ نارسایی‌های قلبی علائم شایع این نوع نارسایی قلب را تنگی نفس حین فعالیت، ورم اندام تحتانی به ویژه پاها از زانو به پایین، پریدن از خواب به علت نفس تنگی، فشار خون بالا و ... عنوان کرد و افزود: معمولا این نوع نارسایی قلبی در خانم ها شایع‌تر است.

وی در خصوص درمان این بیماری گفت: درمان با داروهای رنین آنژیوتنسین و دیورتیک انجام می‌شود و معمولا با درمان دارویی بیمار بهبود می‌یابد.

دکتر مینایی گفت: کارگاهی با همین موضوع در حاشیه نخستین روز برپایی هفتمین کنگره قلب و عروق رضوی برگزار خواهد شد که در آن متخصصان برجسته قلب و عروق از جمله دکتر امین؛ بنیانگذار پزشکی قلب و عروق در زمینه درمان نارسایی‌های قلبی شرکت خواهند داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: