کد خبر: ۷۲۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 07
شفا آنلاین>سلامت>ناهنجاری های فک و دندان بر اساس ماهیت و شدت خود سن خاصی را برای مداخله و اقدامات درمانی طلب می کنند.

به گزارش شفا آنلاین-دکتر نوید ناصری عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران  با اشاره به اینکه سن مناسب برای درمان ارتودنسی میتواند وابسته به نوع ناهنجاری متفاوت باشد اظهار داشت : بهترين زمان درمان از فردی به فرد ديگر كاملا متفاوت است لذا توصيه مى شود همزمان با رویش اولین دندانهای دائمی والدين برای اولين ویزیت، كودكشان را نزد متخصص ارتودنسی و يا دندانپزشك  برده تا در صورت نیاز، درمان شروع و يا تحت نظر قرار گيرد.

وی با بیان اینکه یکسری از مشكلات مثل كوچكى و عقب بودن فك بالا در سنين پايين درمان مي شوند افزود:اولين ويزيت بايد زماني باشد كه وقت كافي براي همه مشكلات باقي مانده باشد بویژه در مورد دختران مراجعه زودهنگام برای بررسی مشکلات فکين و دندانها و اصلاح آن به دليل بلوغ زودتر نسبت به پسران توصیه می شود.

به گفته این متخصص ارتودنسی اکثر درمانهای ارتودنسی که در آنها نیاز به تصحیح روابط اسکلتی فک ها باشد ،بهتر است در دختر بچه‌ها قبل از 11 سالگی و در پسر بچه‌ها قبل از 13 سالگی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است برخي از ناهنجاري‌هاي فكي آن قدر شديد باشند که انجام ارتودنسي در سنين رشد، به تنهايي نتواند آنها را درمان کند ؛ اذعان داشت : با ا نجام ارتودنسی درآينده نياز به درمان هاي پيچيده كمتر می شود و صدمات بافتي نيز در صورت انجام جراحى فكى با وسعت كمتر، كاهش مي يابد.

ناصری بهترين سن درمان ارتودنسي ثابت را براي تصحيح مشكلات دنداني بين ١٢تا ١٥ سالگى عنوان کرد و خاطرنشان ساخت :در واقع اين سن زمان مناسب برای كسی است كه فقط مشكل دنداني دارد و انجام درمان ارتودنسى ثابت در هر سنى ممكن بوده و محدوديت سنى وجود ندارد.

به گفته عضو شورایعالی انجمن دندانپزشکی ایران در هر سني مي توان براى رفع نامرتبى دندانها، درمان ارتودنسي را انجام داد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: