کد خبر: ۷۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 06
شفاآنلاین:همزمان با صدور قرار مجرميت دوتن از ربايندگان پسر رئيس كلينيك باشگاه پرسپوليس از سوي بازپرس جنايي پايتخت ،پدرپسربچه به شدت نسبت به این حکم اعتراض کرد.

به گزارش شفاآنلاین ،صبح سهشنبه 22 ارديبهشت ماه سال جاري پسر دانشآموز وقتي از خانهاش خارج شد تا به مدرسه برود، ربوده شد و آدمربايان كه از پدر اين كودك 100 هزار دلار ميخواستند در كمتر از 12 ساعت دستگير شدند و سينا به آغوش خانوادهاش بازگشت.

در تعقيب و گريز پليسي يكي از آدمربايان هدف گلوله قرار گرفته و كشته شدند و پنج مرد جوان نيز بازداشت و تحت تعقيب گرفته شدند.

بعد از گذشت سه ماه بازپرس جنايي تهران قرار مجرميت آدمربايان را صادر كرد كه در آن، دو نفر از متهمان تبرئه شده بودند.

اظهارات بازپرس پرونده

بازپرس مديرروستا از شعبه ششم دادسراي امور جنايي نيز در اين خصوص گفت: پس از تحقيقات جامع و كامل از سوي پليس و تحقيقات قضايي و با توجه به اقرارهاي هر پنج متهم اين پرونده آدمربايي قرار مجرميت صادر شده است.

وي افزود: نه تنها اظهارات متهمان ميثم و پويا بلكه اقرارهاي سه آدمرباي ديگر نشان داده است آنها نقشي در اين آدمربايي نداشتهاند و به خاطر همين با توجه به عدم اثبات بزه آنان، براي هر دو متهم قرار منع تعقيب صادر شد.

بازپرس مديرروستا گفت: بررسيها و اظهارات آدمربايان نشان داد كه پويا با توجه به اينكه ديگر متهمان مهارت رانندگي نداشتهاند بدون اينكه بداند قرار است چه كاري انجام شود و دوستانش در حال دسيسهچيني آدمربايي هستند در ازاي 300 هزار تومان قرار ميشود راننده خودروي آدمربايان باشد.

وي افزود: وي در جريان كودكربايي نبود و وقتي صبح حادثه پسربچه ربوده ميشود و وي پي به نيت دوستانش ميبرد پس از طي مسير كمتر از 500 متر توقف كرده و پياده ميشود و آدمربايان را تنها ميگذارد.

وي گفته كه از همان لحظه نخست ترسيده و تا زمان دستگيري نيز هنوز وحشتزده بود و نميدانسته بايد چه كاري انجام دهد و تنها تصميم گرفته از دوستانش فرار كند.

بازپرس جنايي تهران ادامه داد: متهم ديگري كه تبرئه شده ميثم نام دارد. وي ادعا داشته هيچ اطلاعي از آدمربايي نداشته و اصلاً پسربچه را نديده است. متهمان اصلي نيز اين ادعا را تأييد كردهاند، ميثم تنها به خاطر دوستي با آدمربايان وقتي آنها در پارك بودند و با وي تماس گرفته و خواستار خريدن ساندويچ شدهاند براي آنها ساندويچ خريده و به آدمربايان رسانده و سپس آنها را ترك كرده است.

اعتراض به قرار مجرميت

داريوش سوري پزشك تيم پرسپوليس با اعتراض به دستور منع تعقيب دو تن از متهمان پرونده آدمربايي پسرش گفت: هفته پيش به دفتر شعبه بازپرسي پرونده مراجعه كردم و در كمال تعجب متوجه شدم كه دو تن از متهمان بيگناه شناخته شدهاند. نميدانم چرا چنين حكمي داده شده است. بازپرس پرونده مدعي است متهم رديف سوم به نام «پويا» فقط راننده بوده و از آدمربايي خبر نداشته و ميثم ديگر متهم نيز تنها در پارك ساندويچ آورده و اطلاعي از حادثه آدمربايي نداشته است.

پدر اين گروگان 13 ساله گفت: پسر من در وضعيت روحي بدي است و ميگويد پويا را ديده كه پشت فرمان حسابي ترسيده بود و به همين خاطر آدمربايان به او گفته اند براي اينكه شناسايي نشود ماسك روي صورتش بزند. اگر اين فرد از آدمربايي خبر نداشت چرا ترسيده و روي صورتش ر اپوشانده است؟ اصلاً اگر هم بيگناه بود چرا بعد از ترك آدمربايان به من يا پليس خبر نداده است؟! دكتر سوري درباره ديگر متهم آزاد شده هم گفت: ميثم كه ادعا كرده فقط براي آدمربايان ساندويچ خريده و در جريان آدمربايي نبوده است، دستهاي پسرم را با طناب بسته و براي اينكه مانع شلوغكاري پسرم شود صورتش را با چسب پوشانده است.

هنوز آثار زخم چسبها روي صورت و گوش پسرم مانده است. به گفته پسرم ميثم چند بار در صندوق عقب را باز كرده و به پسرم سرزده. اگر او فقط مسئول خريد ساندويچ بوده چرا پسرم را بسته است. در حال حاضر اين متهم نه به خاطر آدمربايي كه براي سرقت خودرو و چاقوكشي متهم است.

دكتر سوري گفت: از وقتي آدمربايان دستگير شدهاند تا صدور قرار مجرميت حتي يكبار از من و پسرم تحقيق نكردهاند و حرفهاي پسرم را نشنيده و تنها با دروغهاي متهمان تصميم به صدور قرار مجرميت گرفته و حالا دو آدمربا بايد تبرئه شوند.

بنابر گزارش شوک ، پدر گروگان كه در حال استخدام وكيل است تا نسبت به اين قرار مجرميت اعتراض كند و مصمم است دو متهم ديگر پرونده نيز با توجه به جنبه عمومي و خصوصي جرم آدمربايي مجازات شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: