کد خبر: ۷۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 12
رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت تاکید کرد: به طور کلی پیش بینی ما و سازمان جهانی بهداشت این است که طی 15 سال آینده بروز سرطان در ایران حداقل 70درصد افزایش خواهد داشت.

دکتر علی مطلق در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت کشورها را از نظر بروز سرطان به ترتیب نزولی به 5 دسته تقسیم بندی می کند و ایران جزء کشورهای رده چهارم است.

وی ادامه داد: یعنی میزان بروز سرطان در کشورما کمتر از متوسط جهانی است. اما نکته مهم آن که سرطان در جهان به طور کلی در حال افزایش است. به گونه ای که اگردر سال 2012 حدود 8میلیون نفر گرفتار سرطان بوده اند درحال حاضراین رقم به 17 میلیون نفررسیده و بروز آن هم تقریبأ 2 برابر می شود.

این درحالی است که حجم قابل توجهی از این 2 برابر شدن نیز در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد که ایران هم جزء همان کشورهاست.

به گفته وی پیش بینی وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت این است که طی 15 سال آینده بروز سرطان در ایران نیز حداقل 70درصد افزایش خواهد داشت.

مطلق درباره هزینه های سرطان نیز به شفا آنلاین گفت: به طور کلی ما هزینه ها را در همه بیماری ها به دو دسته مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می کنیم.که هزینه های مستقیم درسال حدود 3هزار میلیارد تومان و هزینه های غیر مستقیم حدود 9هزار میلیارد تومان است. که ناشی از مرگ زودرس یا ناتوانایی ناشی از ابتلای به بیماری مانند از کار افتادگی یا غیبت از کار یا مشکلاتی است که برای خانواده ایجاد می شود .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: