کد خبر: ۷۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 04
شفا آنلاین>سلامت>احساس تنگی نفس، تعریق زیاد به خصوص در هنگام فعالیت نشان دهنده‌ ابتلای فرد به بیماری قلبی از نوع مادرزادی است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر حمید بیگدلیان فوق تخصص جراحی قلب و عضو بسیج جامعه پزشکی گفت: از جمله عواملی که در بروز بیماری‌های قلبی از نوع مادرزادی نقش بسیار موثری دارند، تشکیل نشدن دیواره بین دهلیزی، باز ماندن کانال های شریانی و باز ماندن دیواره بین بطن‌ها می‌تواند باشد.

وی با اشاره به اینکه این نوع از بیماری‌ قلبی مانند سایر بیماری‌ها هم می‌تواند دارای علائم مشخص و هشدار دهنده باشد عنوان کرد: احساس تنگی نفس، تعریق زیاد ، نرسیدن به وزن کافی از جمله علائم نشان دهنده‌ی ابتلای فرد به بیماری‌های مادر زادی قلب است. 

این فوق تخصص جراحی قلب با بیان اینکه بیماری های مادرزادی قلب باید هر چه زودتر تشخیص داده نشوند و تا برای بهبود آن هم سریعتر اقدام شود، گفت: در صورتی که بیماری مادرزادی قلب به موقع تشخیص داده نشده و درمان نشود احتمال مرگ فرد را افزایش خواهد داد به علاوه حتی در صورتی که فرد زنده بماند نیاز شدیدی در وی نسبت به پیوندقلب احساس می‌شود.

بیگدلیان پیرامون مراقبت از این بیماران قلبی تصریح کرد: اگر به موقع بیماری در افراد تشخیص داده شود نیاز شدید به مراقبت با دقت درآن ها احساس نمی‌شود. 

وی افزود: بیماران قلبی در صورتی که زود درمان شوند باید هر سال به تعداد یک الی دو بار اکو قلب را انجام بدهند.

بیگدلیان در پایان خاطر نشان کرد: اولین راه‌حل برای درمان این بیماری دارو نیست بلکه پس از عمل جراحی و یا پیوند قلب دارو برای ادامه درمان تجویز می‌شود.وی افزود: بیش از 90 درصد این بیماری‌های قلبی قابل درمان هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: