کد خبر: ۷۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 08
متخصص جراحی کلیه؛ مجاری ادرار و تناسلی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص جراحی کلیه،مجاری ادرار و تناسلی با اشاره به این که اختلال میل جنسی می تواند ناشی از مشکلات هورمونی باشد به بیان سایر علل و عوامل این بیماری پرداخت.

دکتر سیامک فائز در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: یکی از اختلالاتی که منجر به کاهش میل جنسی می شود بالا رفتن پرولاکتین و پائین آمدن سطح تستوستورون در مردان است که هر دو این موارد در بیماران هیپوفیزی و تالاسمی نیز ایجاد می شود.

نقش افسردگی شدید و داروهای افسردگی

وی ادامه داد: برخی از بیماران به دلیل مصرف داروها (مانند داروهای ضد افسردگی) دچار این اختلال جنسی می شوند.همچنین ابتلا به افسردگی شدید که می تواند ناشی از فوت افراد بسیار نزدیک؛ ورشکستگی؛ خبرهای بد و... باشد و به صورت موقت منجر به کاهش میل جنسی می شود که اگر فرد به موقع درمان نشود به صورت دراز مدت و به یک اختلال تبدیل خواهد شد.

انزال زودرس

فائز با اشاره به این که اختلالات نعوظ می توانند منجر به کاهش میل جنسی شوند، تأکید کرد: زمانی که فردی نتواند کاری را درست انجام دهد سراغ آن نمی رود.پس فردی که قادر به انجام خوب فعالیت های جنسی نیست نوعی حالت منفی در روح و روان و جسمش ایجاد می شود بنابراین سراغ آن نمی رود.

وی با اشاره به این که یکی از شایع ترین عوامل کاهش میل جنسی خوب انجام ندادن رابطه جنسی است، خاطرنشان کرد: به طور معمول چنین افرادی سابقه بدی از همسرشان گرفته اند.ضمن اینکه اختلالاتی که موجب کاهش میل می شود بعضی اوقات خانوادگی است.اما زمانی که همسر یک خانم باردار دچار کاهش میل جنسی می شود به خاطراینستکه ترس آسیب رسیدن به مادر و جنین دارد.

متخصص جراحی کلیه، مجاری ادرار و تناسلی درباره ارتباط چاقی و میل جنسی اظهارکرد: در واقع نمی توان گفت که افراد چاق دارای میل جنسی کمتری هستند اما ممکن است متابولیسم هورمونی آنها تغییر کند و گاهی امکان دارد که به سمت هورمون های زنانه سوق داده شود که این می تواند میل جنسی آنها را نیز کم کند.

نارضایتی از اندام و بی میلی جنسی

به گفته وی گاهی امکان دارد افراد بر اساس تصوری که از خودشان دارند دچار بی میلی جنسی شوند، مانند راضی نبودن از اندام خود که سرخوردگی آنها را در پی دارد.

وی همچنین افزود: بی میلی جنسی ناشی از مشکلات هورمونی به درمان به خوبی پاسخ می دهد و از لحاظ اختلالات دارویی می توانیم داروها را عوض کنیم و در مباحث رابطه ای باید مشکلات روحی و روانی را نیز حل کرد.

فائز یادآور شد: یکی از راه های درمانی، افزایش تعداد رابطه جنسی در طول هفته است که در این صورت میل جنسی افراد دچار مشکل نیز افزایش می یابد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: