کد خبر: ۷۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 02
شفاآنلاین :سلامت در سال‌های اخیر استقبال مردم از عطاری‌ها افزایش یافته اما به خاطر عدم نظارت لازم، عرضه داروهای غیرمجاز و تقلبی و دست‌ساز در این واحدهای طب سنتی فزونی یافته که نیازمند ساماندهی است.

به گزارش شفاآنلاین ،دكتر زينعلي معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان در حاشيه برگزاري  اولین جلسه هم اندیشی نحوه اجرایی نمودن طرح ساماندهی عطاری ها و مراکز عرضه گیاهان دارویی و نحوه اعطای مجوز به آن ها با اشارهای به ضرورت ساماندهی عطاری‌های فعال در حوزه فروش گیاهان دارویی در استان سمنان اظهار داشت: از آنجایی که بسیاری از عطاری‌ها بدون مجوز در حال فعالیت هستند و اتحادیه مشخص و مجزایی ندارند نظارت بر عملکرد عطاری‌ها در سال‌های اخیر کمرنگ شده است و این ضعف سبب سوءاستفاده برخی برای فعالیت غیرمجاز شده است.

وي افزود: متأسفانه امروزه شاهد هستیم بسیاری از داروهای دست‌ساز و ترکیبی در قالب داروی گیاهی توسط عطاری‌ها به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود و همچنین پماد، کپسول و ... عرضه می‌شود و هیچ گونه نظارتی بر نحوه فعالیت عطاری‌ها وجود ندارد.

دكتر زينعلي همچنين تصريح كرد: عطاری‌ها باید گیاه دارویی عرضه کنند و صلاحیت عرضه داروی گیاهی را ندارند و دارو فقط باید از مبادی داروخانه ها تهیه و عرضه شود. طبق قانون در عطاری‌ها باید گیاه دارویی به صورت تازه و خشک شده عرضه شود و ارائه هر نوع دارویی که ماهیت گیاه را تغییر دهد، ممنوع است.

لازم به ذكر است: اين جلسه صبح امروز با حضور نمایندگان سازمان صنعت و معدن و تجارت استان ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان،  نماینده مرکز بهداشت،  رئيس اتحادیه صنف آرایشی و بهداشتی و نماینده اداره نظارت بر امکان عمومی نیروی انتظامی استان در دفتر سالن اجتماعات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي استان سمنان برگزارشد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
kiya4516
|
Netherlands
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
0
0
اقای زینعلیان ایا ماباید خودمون داروهارو درس کنیم یعنی دارو گیاهی نمیظه ازتون گرفت؟!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: