کد خبر: ۷۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 02
شفاآنلاین :سلامت >حوادث پزشکی > نوجوان 15 ساله به نام Emi Broton پس از 10 سال درمان بیماری انحراف شدید ستون فقرات، اسکولیوز به تازگی قادر به ایستادن به صورت کاملا مستقیم و بدون انحراف شده است.

دختری که پس از 10 سال توانست بایستد+تصویـر

  به گزارش شفاآنلاین ،اسکولیوز شدید در این دختر در 6 سالگی تشخیص داده شده است و کمر او با خطر خم شدن به میزان 70 درجه مواجه شده است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، در آن زمان پزشکان با انجام عکسبردای یک توده بسیار بزرگ در پشت او و در بین مهره‌های ستون فقرات تشخیص دادند. 

بزرگی و محل تومور به گونه‌ای بود که پزشکان هشدار دادند در صورت عدم درمان این عارضه منجر به فلج کامل سمت چپ بدن او می‌شود.


پس از انجام یک عمل جراحی بسیار سنگین او به مدت 10 سال مجبور به پوشیدن لباس مخصوص اصلاح ستون فقرات شد و در نهایت پس از انجام یک سلسله اعمال جراحی دیگر پزشکان با استفاده از میله‌های تیتانیومی فرم ستون فقرات او را اصلاح کردند. 

در حال حاضر این نوجوان قادر به ایستادن به صورت مستقیم است هر چند که به گفته پزشکان او هنوز نیازمند انجام یک سلسله اعمال جراحی و پوشیدن کمربندی ویژه برای تثبیت موقعیت ستون فقرات خود به مدت 4 سال دیگر است. 

خوشبختانه اقدام به موقع پزشکان در برداشت تومور در حال رشد موجود در مهره‌های ستون فقرات مانع از فلج شدن این دختر شد. 

قابل ذکر است که این دختر در بدو تولد کاملا سالم بوده و در 6 سالگی ناگهانی دچار اسکولیوز شده است. 

دختری که پس از 10 سال توانست بایستد+تصویـر

در طول سالها پوشیدن لباس مخصوص اصلاح انحراف ستون فقرات باعث ایجاد زخم‌ها و تاول های فراوان بر روی پوست و بدن این نوجوان شده است. او در طی این مدت همچنین از انواع خاصی از ورزش برای کاهش درد و کمک به بهبود سریعتر انحراف ستون فقرات استفاده می‌کرده است. 

پزشکان در یک جراحی ده ساعته میله‌های فلزی تیتانیوم را با پیج به جای ستون فقرات او در پشت کمر جای‌گذاری کرده‌اند. 

بیماری اسکولیوز در کودکان مشاهده می شود و شامل حرکت موجی پشت کمر، فرو رفتگی قفسه سینه و بروز عدم تعادل به هنگام راه رفتن می شود.

کارشناسان علل مختلفی را برای این بیماری بر شمرده‌اند که از آن میان اختلالات سیستم عصبی، اختلالات عضلانی، تومور در نخاع و یا بیماری فلج اطفال را می‌توان نام برد.  عدم درمان این بیماری و پیشرفت آن می‌تواند منجر به مشکلات خطرناکی نظیر دردهای شدید کمر، مشکلات تنفسی، تغییر شکل اسکلتی،‌ صدمه به قلب و ریه شود. 

در اغلب موارد روش‌های درمانی این بیماری شامل جراحی‌ ستون فقرات، تحریک الکتریکی عضلات، ورزش درمانی و یا پوشیدن لباس‌های اصلاح کننده ستون فقرات است.

 کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند کودک خود را تحت نظر متخصص فیزیوتراپی بویژه اگر در خانواده سابقه این بیماری وجود دارد قرار دهند و به کودکان خود بیاموزند هنگام نشستن قوز نکنند، صاف بایستند، ورزش انجام دهند، ساعات طولانی تلویزیون تماشا نکنند و تغذیه سالم حاوی پروتئین و لبنیات داشته باشند. باشگاه خبرنگاران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: